-
Future Teacher 3.0: Zorgvuldig omgaan met online tools
In deze e-module hebben we aandacht voor:
- zorgvuldigheidsniveaus;
- zorgvuldigheid binnen de organisatie;
- manieren om zorgvuldigheid te ontwikkelen;
- het ontwikkelen van een plan of een strategie.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, de mogelijkheden
Blogs, podcasts en video's creëren nieuwe mogelijkheden voor beoordelingen. Het kan studenten ook helpen om te oefenen en zich voor te bereiden op de beoordeling. Alistair illustreert vanuit zijn eigen ervaringen als docent hoe je dit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, techniek
In dit leerpad krijg je enkele voorbeelden en belangrijke tips over het ontwerpen van goede meerkeuzevragen.
Geoff Rebbeck geeft inzicht in het gebruik van e-portfolio's en daagt ons uit om studenten te prikkelen tot zelfsturend …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, distributie
De manier waarop we onze inhoud distribueren wordt grotendeels bepaald door het type leren waarvoor we het faciliteren.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, wat weten we?
Om het volledige potentieel van microlessen te benutten, is het belangrijk om rekening te houden met de doelgroep.
We moeten ook rekening houden met het feit dat het maken van goede microlessen misschien niet de juiste keuze is voor …Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, een stapje hoger
Je kan microlessen op verschillende manieren inzetten in je klas.
Het leerpad gaat in op de verschillende manieren om de complexiteit en de functie van onze microlessen te verhogen zodat we het volledige potentieel benutten.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, waar en wanneer?
Veel mensen willen duidelijke en eenvoudige definities voor wat nanoleren wel en niet is, maar in werkelijkheid kunnen we er alles mee doen.
Het heeft weinig zin om beperkingen op te stellen, alles is mogelijk.Het eerste en meest voorkomende …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, als alles klein wordt
In dit leerpad hebben we het over enkele van de kleine korreltjes die goed leren
en een goede leeromgeving creëren.
We maken voortdurend kennis met nieuwe theorieën, impulsen en technologieën op het gebied van ICT en onderwijs. …Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, introductie
Een korte introductie waarin we de begrippen microlessen en nanoleren verduidelijken.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, dashboard
In dit online leerpad trachten we een antwoord te formuleren op de volgende vragen:
- Welke gegevens heb ik nodig om echt te zien hoe het met mijn studenten gaat?
- Hoe analyseer ik alle verzamelde gegevens?
- Kan ik feedback geven die mijn studenten …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, rubrics
Referenties (bijv. criteria, standaarden) kunnen docenten of student helpen bij het analyseren en interpreteren van de gegevens. Rubrics kunnen hierbij helpen.
Rubrics zijn schalen waarin de criteria die worden gebruikt voor de cijfers of …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, quiz
In deze korte e-module staan we stil bij de definitie van formatief toetsen.
Je leert over:
- strategieën voor het gebruik van formatieve assessments;
- online tools voor het maken van een quiz.
Interactieve oefening