-
Herken jij een phishing-poging?
Het kan lastiger zijn dan je denkt om phishingmails te herkennen. Bij phishing proberen hackers om je persoonlijke gegevens te laten doorgeven door te doen alsof ze iemand zijn die je kent.
In deze online oefening probeer je phishingmails/berichten …
Interactieve oefening (19)Leerkracht -
Trikker: Tekenprogramma elektriciteit
Ervaar zelf hoe eenvoudig het tekenen kan zijn van je elektrische schema's met 'Trikker', een tekenprogramma voor elektrische installaties. Met dit programma kan je snel een ééndraadschema en situatieschets maken van een …
Website (3)Leerkracht -
Maaltafels tot 12: Tafelrace
In deze maaltafelrace los je maaltafeloefeningen op (tot maal 12).
Interactieve oefening (15)ICT-coördinator, Ander -
Gabriel's Quest: Tolerantie is de garantie
Gabriels Quest is een informatief computerspel dat op een speelse manier een bijdrage wil leveren aan de kennismaking met verschillende levensbeschouwingen.
Met de ILC-projecten (interlevensbeschouwelijke competenties) willen we een dialoog …
Interactieve oefening (15)Leerkracht -
Lire l'heure: Horloge
Zet elke keer de klok op de gevraagde tijd.
Interactieve oefening (14) -
Murder!: Webquest
Cluedospel waarbij geoefend wordt op de volgende leerstof:
- to be, to have (got), can;
- family relationships;
- house and furniture.
Interactieve oefening (15)Leerkracht -
Help de paashaas zijn paaseieren vinden: Digitaal spelbord
In dit bordspel maak je digitale opdrachten en doe-opdrachten om de paashaas zijn paaseieren te helpen vinden.
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Kweetal: Elektronisch lees- en leerpakket voor kids
Op deze site kun je het volledig programma van Kweet'al downloaden en installeren.
Op het openingsscherm kan je een keuze maken uit negen verschillende activiteiten. Die activiteiten zijn telkens nog eens onderverdeeld in drie verschillende …
Website (10)Leerkracht, Directie, … -
Ontcijfer de morsecode
Je ontcijfert de woorden in morsecode. Onderin staat een tabel met alle codes van A tot Z. Als je op de morsecode klikt, wordt deze ook afgespeeld.
Interactieve oefening (7) -
Maak een monster: Tafels oefenen
Ontwerp je monster door tafels te oefenen. Je speelt bij een juist antwoord steeds meer onderdelen vrij waarmee je dan je eigen monster kan ontwerpen.
Je kan zelf kiezen welke maaltafels je wilt oefenen. Je kan kiezen uit de tafel van 2, 3, 4, 5, 6, …
Interactieve oefening (11) -
ICT-vijver voor de basisschool
Op deze site met diverse educatieve onlineoefeningen en weblogs van Brusselse scholen.
Website (23)Systeembeheerder -
Play a Kandinsky: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je experimenteren met muziek aan de hand van kleuren en vormen binnen de werken van Kandinsky. Hoe zou het zijn als je, net als Kandinsky bij elke kleur of vorm een geluid of muziekfragment zou horen?
De …
Interactieve oefening (12)Leerkracht