-
Artificiële intelligentie toepassen op afbeeldingen, DALL-E
Het blogartikel legt stap voor stap uit hoe je aan de slag gaat met afbeeldingen gemaakt door artificiële intelligentie.
ArtikelLeerkracht -
Starten met innovatie in het technisch en beroepsgericht onderwijs: Inspiratiegids
Werk je in een technische of beroepsgerichte school en heb je een interessant innovatief idee om de wereld van onderwijs en arbeidsmarkt voor jezelf en je leerlingen te verbeteren?
Wil je dit graag in een project gieten maar weet je niet waar …
Downloadbaar lesmateriaal -
Programmeren op ruitjespapier: Unplugged programmeren
Leerlingen programmeren elkaar om plaatjes te tekenen. Zo komen ze tot begrip over programmeren en raken ze vertrouwd met algoritmes.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht, Ander -
Wat doet een computerwetenschapper?: Introductie op informatica
De lesfiche legt het concept van informatica en uit. Leerlingen leren ook wat een computerwetenschapper doet.
Wanneer de meeste mensen aan informatica denken, stellen ze zich over het algemeen programmeren voor. Vaak gaan ze ervan uit dat …Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Tekenen met SketchUp Free en SketchUp for Schools voor 3D-printen en lasersnijden
Introductie op de gratis online programma's SketchUp Free en SketchUp for Schools. Met beide programma's kunnen ontwerpen voor 3D-printen gemaakt worden. In de 'for Schools'-versie kunnen ook bestanden voor lasersnijden gemaakt worden. Er is 'for …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games of animaties: GameLab 2
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken. In dit tweede deel van het GameLab leren studenten tekst in een spel te animeren en gaan ze dieper in op de eigenschappen van een sprite. Ze sluiten …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 1
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten games, animaties en interactieve kunst kunnen ontwerpen. De leerlingen versterken daarbij hun codeerkennis.
We beginnen met eenvoudige vormen en bouwen op tot meer geavanceerde en op …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Widgets: Computerwetenschappelijke concepten ontdekken
Widget is een digitale tool waarmee je computerwetenschappelijke concepten verkent. Je leer over tekstcompressie, pixelatie, cryptografie en een odometer.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Microsoft Word: Ontwerp een folder voor een boekbespreking
Handleiding voor een vakoverschrijdende opdracht ICT en Nederlands. De leerlingen werken het tekstmateriaal uit tijdens de lessen Nederlands. Het vormgeven van de folder gebeurt tijdens de lessen ICT en Media of Toegepaste Informatica.
De leerlingen …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht -
Olympische spelen: Folder maken
Uitbreidingsopdracht i.v.m. de Olympische Spelen in het Oude Griekenland. De leerlingen zoeken informatie over de Olympische Spelen op en verwerken deze in een folder.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht -
Alexander De Grote: Eduscape
Dit is een online, interactieve eduscape over Alexander De Grote.
Het bestaande educatief dossier over Alexander De Grote en de Griekse mythologie werd in een Eduscape-site gegoten. Je vindt er meerkeuzevragen (gebaseerd op de strips, historische …
Interactieve oefening (9)Leerkracht