-
Future Teacher 3.0: Collaboratief lesgeven
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over 'samenwerkend leren'.
Samenwerkend leren kan je onderbrengen in 5 gezamenlijke leeractiviteiten:
- creeëren van leermiddelen
- categorieën
- probleemoplossing en …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Samenwerkend leren
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over 'samenwerkend leren'.
Collaboratief (samen) leren is niet nieuw, maar technologie zorgt voor:
"nieuwe manieren van communiceren en samenwerken.....waardoor leerlingen, docenten collega's, …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Tools voor Collaboratief leren
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over 'samenwerkend leren'.
In het onderwijs dat je geeft, maak je altijd gebruik van leermaterialen: studieboeken (op papier of in een digitale omgeving), websites, filmpjes, ...
Wanneer je in de …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het community of inquiry framework
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over 'samenwerkend leren'.
Het community of inquiry framework is een theoretisch model, dat is ontwikkeld voor blended en online leren. In het hart van het model staat de “Educational experience” …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Zorgvuldig omgaan met online tools
In deze e-module hebben we aandacht voor:
- zorgvuldigheidsniveaus;
- zorgvuldigheid binnen de organisatie;
- manieren om zorgvuldigheid te ontwikkelen;
- het ontwikkelen van een plan of een strategie.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, de mogelijkheden
Blogs, podcasts en video's creëren nieuwe mogelijkheden voor beoordelingen. Het kan studenten ook helpen om te oefenen en zich voor te bereiden op de beoordeling. Alistair illustreert vanuit zijn eigen ervaringen als docent hoe je dit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, techniek
In dit leerpad krijg je enkele voorbeelden en belangrijke tips over het ontwerpen van goede meerkeuzevragen.
Geoff Rebbeck geeft inzicht in het gebruik van e-portfolio's en daagt ons uit om studenten te prikkelen tot zelfsturend …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, distributie
De manier waarop we onze inhoud distribueren wordt grotendeels bepaald door het type leren waarvoor we het faciliteren.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, wat weten we?
Om het volledige potentieel van microlessen te benutten, is het belangrijk om rekening te houden met de doelgroep.
We moeten ook rekening houden met het feit dat het maken van goede microlessen misschien niet de juiste keuze is voor …Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, een stapje hoger
Je kan microlessen op verschillende manieren inzetten in je klas.
Het leerpad gaat in op de verschillende manieren om de complexiteit en de functie van onze microlessen te verhogen zodat we het volledige potentieel benutten.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, waar en wanneer?
Veel mensen willen duidelijke en eenvoudige definities voor wat nanoleren wel en niet is, maar in werkelijkheid kunnen we er alles mee doen.
Het heeft weinig zin om beperkingen op te stellen, alles is mogelijk.Het eerste en meest voorkomende …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, als alles klein wordt
In dit leerpad hebben we het over enkele van de kleine korreltjes die goed leren
en een goede leeromgeving creëren.
We maken voortdurend kennis met nieuwe theorieën, impulsen en technologieën op het gebied van ICT en onderwijs. …Interactieve oefening