-
Kunstenaar/verbeelden: Zich inleven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld kunstenaar/verbeelden : zich inleven vertalen naar de vier graden …
Downloadbaar lesmateriaal -
Kunstenaar/verbeelden: Zich op persoonlijke wijze uitdrukken
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld kunstenaar/verbeelden : zich op persoonlijke wijze uitdrukken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Radio Woordenwoud: Luisteren naar beelden met een verhaal
Wat zie jij in een beeldhouwwerk? Waar zou de kunstenaar aan gedacht hebben bij het maken van dit beeld?
Naar aanleiding van Antwerpen Boekenstad in 2004 gaf het Middelheimmuseum verschillende jeugdauteurs de opdracht een verhaal te schrijven bij een …Website -
Kunstenaar/verbeelden: Experimenteren en creëren
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld kunstenaar/verbeelden : experimenteren en creëren vertalen naar …
Downloadbaar lesmateriaal -
Competentiebeelden: Op weg met artistieke competenties
- In welke mate kunnen leerlingen al feedback geven en ontvangen als ze vier jaren op de kunstacademie zitten?
- Op welke manier zien creatieprocessen er anders uit op het einde van een opleiding op de academie?
Dit boekje beschrijft hoe de doelen van …
Downloadbaar lesmateriaal -
Digitaal leren in de pandemie: best practices uit het handboek
Tijdens het academiejaar 2020-2021 gaf de wereldwijde pandemie de Europeana-gemeenschap van opvoeders de kans om relevanter te worden in hun werk om digitale cultuur te integreren in leerpraktijken en om nog verder te groeien. Evenementen zoals de …
Vertaald door
Downloadbaar lesmateriaal -
Minimum Maximum: Lestip
De Duitse kunstenaar Hans-Peter Feldmann versiert traditionele olieverfschilderijen met rode neuzen of schele ogen. Wat opvalt? Minimale ingreep, maximaal effect. Probeer jij dit ook uit met je leerlingen met als werkproduct hun partituur?
In …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Studio Spook: Geïllustreerde luisterverhalen
Studio Spook maakt geïllustreerde luisterverhalen voor kinderen. Hiermee reizen ze de hele wereld rond. Hun missie is simpel en duidelijk: zoveel mogelijk kinderen doen sidderen en beven.
Website (7) -
Irriteren met Brian Eno: Lessuggestie
De producer Brian Eno legt zijn artiesten graag beperkingen op. Zo tapete hij de vingers van Coldplay’s Chris Martin aan elkaar, om hem te dwingen op een nieuwe manier piano te spelen.
Eno gebruikt een arsenaal aan trucs om de artiesten te …ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Meester in Kunst: Online kunstplatform
Meester in Kunst is opgericht door Thijs Ruardi en Chantal Dalm. Twee leerkrachten die na hun lerarenopleiding naar de theaterschool gingen en sindsdien hun twee passies, onderwijs en theater, combineren. Hun missie: Het kunstonderwijs op …
WebsiteLeerkracht -
Walk with Amal: Educatief pakket en handleiding
Met het educatief pakket rond Walk with Amal en de bijhorende handleiding voor leerkrachten kan je aan de slag rond de komst van Amal.
In oktober verschijnt Kleine Amal - een reuzenpop die een Syrisch vluchtelingenmeisje verpersoonlijkt - in …Downloadbaar lesmateriaal (62)Organisatie, firma, vzw -
Beter luisteren naar je leerling tijdens de les instrument
Een lerares viool stelde vast dat ze altijd weer keek naar het technische aspect: de boogstreek die niet juist is, een foute vingerzetting, de duim die niet op de juiste plek staat ...
Deze post maakt deel uit van de wekelijkse blog van …
Artikel