-
Gebeurtenissen: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het werken met gebeurtenissen.
Je schrijft programma's die reageren op getimede gebeurtenissen en gebruikersinvoer. Vervolgens ga je in een miniproject een interactief virtueel huisdier maken dat eruitziet en zich …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Sprites: Leer programmeren en coderen
Je leert programmeren aan de hand van in-game coding.
De eerste les programmeer je een eenvoudige geanimeerde onderwaterscène.
Daarna doorloop je een reeks computerprogrammeerniveaus. Je eindigt op het open "open spel"-niveau waar je sprites …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Sequenties: Leren programmeren en coderen
Je leert de basis voor het maken van computerprogramma's. Het leerpad focust op sequenties.
In de eerste les leer je sequentiële algoritmen ontwikkelen in Blockly. Je verplaatst de Angry Bird van de ene kant van een doolhof naar het varken. …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Introductie tot het programmeren van een app: App Lab
De App Lab intro is een laagdrempelige inleiding naar een zeer krachtige programmeertool met veel functionaliteiten en mogelijkheden. Je leert om knoppen, tekst, afbeeldingen, geluiden en schermen in JavaScript te maken en te besturen met behulp …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Internetsimulator: Netwerkproblemen oplossen
De Internet Simulator op Code.org is ontworpen om studenten te helpen bij het visualiseren, experimenteren en oplossen van verschillende soorten netwerkcomputerproblemen op een praktische manier.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen sprites: Sprite Lab
Sprite Lab is een op Blockly gebaseerde programmeeromgeving waar je eenvoudige animaties en games kunt maken met objecten en personages die met elkaar communiceren.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Widgets: Computerwetenschappelijke concepten ontdekken
Widget is een digitale tool waarmee je computerwetenschappelijke concepten verkent. Je leer over tekstcompressie, pixelatie, cryptografie en een odometer.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Herken jij een phishing-poging?
Het kan lastiger zijn dan je denkt om phishingmails te herkennen. Bij phishing proberen hackers om je persoonlijke gegevens te laten doorgeven door te doen alsof ze iemand zijn die je kent.
In deze online oefening probeer je phishingmails/berichten …
Interactieve oefening (19)Leerkracht -
Programmeer jouw dansfeest: Hour of code
Programmeer je eigen dansfeestje met dieren. In deze Hour of Code-activiteit van Code.org gebruik je blokken code om verschillende dansers te kiezen en hun dansbewegingen en reacties op de muziek te programmeren. Je doorloopt …
Interactieve oefening (5)Organisatie, firma, vzw -
Microsoft Forms gebruiken voor toetsen op afstand
Microsoft Forms is een tool voor het maken van quizzen en formulieren. In deze handleiding wordt uitgelegd hoe je Forms gebruikt om een toets te maken. In Forms wordt dat een Quiz genoemd.
Forms bevat de volgende mogelijkheden:
-
…
Interactieve oefening -
Internet safety: Sterke wachtwoorden maken
Internet safety, hoe maak je een ijzersterk wachtwoord?
In deze webquest gaan leerlingen zelf op zoek en leren ze hoe ze sterkwachtwoord moeten maken.
Interactieve oefening (8)Leerkracht -
EDUbox artificiële intelligentie: Interactieve les
In deze EDUbox geeft journalist en expert Tom Van de Weghe een introductie op A.I. op maat van jongeren.
Interactieve oefening (4)