Lesmateriaal, apps en tools én concrete inspiratie voor ICT-eindtermen
ICT is een middel om de eindtermen in het onderwijs beter te bereiken. Leerlingen leren een computer, tablet, het internet gebruiken om sneller een oplossing te vinden, informatie op te zoeken, vaardigheden te oefenen, zelfstandig te werken …
ICT kan ook een doel zijn, bijvoorbeeld voor het vak programmeren of in een informatica-opleiding.
Zoek je inspiratie om digitaal aan de slag te gaan in je klas? Wil je handleidingen of suggesties voor goede apps en tools? Op deze pagina vind je die inspiratie, netjes geordend per eindterm voor lager of secundair onderwijs.
- Bekijk de acht eindtermen voor lager onderwijs op KlasCement.
- Bekijk de eindtermen voor de eerste graad van het secundair onderwijs, geordend op basis van het Digcomp framework.
-
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Tekenen met Autodraw: Visueel stappenplan
Stappenplan om kinderen digitaal te laten tekenen met Autodraw. Het programma past de tekening aan zodat iedereen een mooi resultaat bekomt.
Website (34)Leerkracht -
Thinglink: Maak afbeeldingen interactief
Deze website is beschikbaar in dertien talen (waaronder het Engels) en toont hoe je afbeeldingen kan verrijken met webapplicaties.
Voor je aan de slag gaat, moet je je aanmelden. Gebruik bij voorkeur Google Chrome als browser.
Stappenplan na het …
Website (4)Leerkracht, ICT-coördinator