-
Zelf een museum vullen: Lesidee
Op deze beelden zie je hoe leerlingen aan de slag gaan om een eigen museum te vullen met kunstwerken.
Inleiding
- Je start met een vraaggesprek. Wat zie je leerlingen? Ze geven aan dat ze een lege witte ruimte zien. Van daaruit kan je dan …
Beeld (8)Leerkracht -
Kaftpapier bij project Ezelsoor: Lesidee
Met dit lesidee kan je aan de slag in het kader van de Boekenkaftdag van Ezelsoor. Je leerlingen vullen het papier met allerlei soorten vliegertjes.
Dit lesidee werd aangebracht door de Academie Beeldende en Audiovisuele Kunsten van …
BeeldLeerkracht -
Afsluiting van de dag met doelenchecker
Sluit de dag af met enkele oefeningen om de doelen van de leerstofonderdelen te checken.
Beeld (9)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
La place de l'adjectif
Wandplaat met een overzicht van de plaats van het bijvoeglijk naamwoord bij een zelfstandig naamwoord.
Beeld (12)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Ontkennende zin: Wandplaat
Wandplaat voor de volgorde van woorden in de ontkennende zin in het Frans.
Beeld (9)Student (lerarenopleiding) -
GGGG-schema
Een visueel hulpmiddel om met een leerling aan de slag te gaan met het GGGG-model:
- Wat is er gebeurd?
- Wat dacht je en voelde je op dat moment?
- Hoe reageerde je?
- Wat was het gevolg van je reactie?
Zowel bruikbaar voor kinderen met faalangst als …
Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner