-
Voorzetsels van richting
Dit is een overzicht van de verschillende voorzetsels van richting in het Nederlands met een eenvoudige, duidelijke illustratie.
Beeld (11)Leerkracht -
Voorzetsels van plaats
Dit is een overzicht van de verschillende voorzetsels van plaats in het Nederlands met een eenvoudige, duidelijke illustratie.
Beeld (16)Leerkracht -
Uitstelgedrag aanpakken met de vijfminutenregel
Heb jij in je klas een leerling die zijn taken vaak uitstelt?
Leer hem dan de vijminutenregel en geef hem dit geheugensteuntje.Of misschien is het wel iets nuttig voor jezelf?
Beeld (22)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Eendoostaak: Praktijkvoorbeeld
Een voorbeeld van een eenvoudig systeem en een gemakkelijk op te bergen eendoostaak voor kleuters type 2 (met autisme).
Beeld (8)Leerkracht -
Zinsontleding: Mindmap
In deze overzichtelijke mindmap vind je de belangrijkste zinsdelen zoals
- het onderwerp;
- de persoonsvorm;
- het gezegde (NWG en WWG);
- het lijdend voorwerp;
- het meewerkend voorwerp.
Beeld (32)Student (lerarenopleiding) -
Vind het genre dat bij je past: Flowchart - Frappant Nederlands 4
Met dit beknopte stroomdiagram kunnen leerlingen tijdens een les over literaire genres hun favoriete genre vinden.
Het werd gemaakt met Visme.
Beeld (11)Student (lerarenopleiding) -
Beloningsladder
Wie kan zich aan de afspraak houden en gaat omhoog op de beloningsladder? Wie heeft het wat moeilijk en zakt er een plaatsje?
Wie in de top van de ladder geraakt, krijgt op het einde van de dag een extra beloningspunt. Maar wie onderaan …
Beeld (56)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Waarom lezen we ...: Tegeltjeswijsheid
Een tegel met een citaat van Nelson Mandela.
Beeld (4)Leerkracht -
Een probleem aanpakken: Stappenplan
Een visuele voorstelling van de stappen om een probleem aan te pakken: wat, hoe, doe (noteer), controleer.
Beeld (10)Leerkracht -
Wie ben ik: Mindmapping
Een oefening waarbij leerlingen leren om een mindmap te maken.
De leerlingen maken eerst een lookalike van zichzelf. Van hieruit vertrekken een zestal takken. Op deze takken komen onderwerpen die de leerlingen leuk vinden, zoals eten, …
Beeld (47)Andere functie -
Ge zijt zelf competent: Traject academie Mechelen
Deze foto's kaderen in het nascholingstraject Ge zijt zelf competent! rond interdisciplinair werken in het Deeltijds Kunstonderwijs. Dit traject vond plaats in academiejaar 2013-2014 en werd geleid door Mooss, organisatie voor …
Beeld -
Ge zijt zelf competent: Sfeerfoto's repetities samenzang en dans
Deze foto's kaderen in het nascholingstraject Ge zijt zelf competent! rond interdisciplinair werken in het Deeltijds Kunstonderwijs. Dit traject vond plaats in academiejaar 2013-2014 en werd geleid door Mooss, organisatie voor …
Beeld