-
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Daar speel je dan met anderen op het plein: Gedicht
Het gedicht Daar speel je dan gewoon op het plein is zelfgeschreven.
Lesidee
Gebruik de gedichten om onderwerpen zoals oorlog of vluchten aan te snijden in een groepsgesprek of om een gesprek op gang te brengen. Mogelijke vragen kunnen zijn: …
BeeldLeerkracht -
Daar speel je dan gewoon op straat: Gedicht
Het gedicht Daar speel je dan gewoon op straat is zelfgeschreven en voorzien van zelfgemaakte tekeningen en illustraties.
Lesidee
Gebruik de gedichten om onderwerpen zoals oorlog of vluchten aan te snijden in een groepsgesprek of om een gesprek op …
Beeld (3)Leerkracht -
Daar lig je dan in een vreemd bed: Gedicht
Het gedicht Daar lig je dan in een vreemd bed is zelfgeschreven en voorzien van zelfgemaakte tekeningen en illustraties.
Lesidee
Gebruik de gedichten om onderwerpen zoals oorlog of vluchten aan te snijden in een groepsgesprek of om in gesprek te …
BeeldLeerkracht -
Daar sta je dan in een onbekend land: Gedicht
Het gedicht Daar sta je dan in een onbekend land is zelfgeschreven en voorzien van zelfgemaakte tekeningen en illustraties.
Lesidee
- Gebruik de gedichten om onderwerpen zoals oorlog of vluchten aan te snijden in een groepsgesprek. …
Beeld (5)Leerkracht -
Vierhoeken correct benoemen: Schema
Dit schema helpt leerlingen om de juiste naam (parallellogram, rechthoek, ruit, vierkant of trapezium) van een vierhoek te vinden.
Bron: Vierhoeken correct benoemen : Stappenplan door Annelies Lannoo
Beeld (6)Leerkracht -
Omgaan met boosheid: Tips
Vijf mogelijke tips die kinderen en jongeren kunnen helpen om hun boosheid te kanaliseren.
Boosheid is een emotie is die er mag zijn. Het wordt pas een probleem als de emotie te intens is, te vaak voorkomt, te lang duurt, tot agressie lijdt of als de …
Beeld (12)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Terugblikken: Herhaling leerstof
Begin de dag met een kort terugblikmomentje.
Geef de leerlingen enkele oefeningen van de leerstof van de vorige dag, de vorige week, het vorige blok en van het vorige schooljaar.Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Afsluiting van de dag met doelenchecker
Sluit de dag af met enkele oefeningen om de doelen van de leerstofonderdelen te checken.
Beeld (9)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Analoge klok: Hulpkaart
Een stappenplan om de analoge klok te lezen tot op één minuut nauwkeurig.
Beeld (65)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Digitale klok: Hulpkaart
Een stappenplan om de digitale klok te lezen tot op één minuut nauwkeurig.
Beeld (55)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Blanco raster
Een eenvoudig ruitjesraster dat in werkbladen gebruikt kan worden.
Beeld (19)Leerkracht