Onderwijs in coronatijden: Scholieren geven aandachtspunten voor blended leren


De uitbraak van het coronavirus gooide het onderwijs stevig door elkaar. Scholen moesten voor het eerst aan de slag met afstandsonderwijs. Dankzij de vele experimenten met afstandsonderwijs en blended leren hebben heel wat leerlingen ervaren wat wel en niet goed werkt. VSK bevroeg leerlingen tussen mei en september 2020 over hun ervaringen met afstandsonderwijs. De resultaten van de bevragingen combineren we met inzichten uit de gesprekken met leerlingen voor het advies rond blended leren. Het resultaat zijn acht aandachtspunten waar een school volgens leerlingen op moet letten om afstandsonderwijs en blended leren goed vorm te geven.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?

Ontdek ook