Lesopnames, hoe zinvol zijn ze?


Op 11 mei 2021 verzorgde Tommy Opgenhaffen samen met zijn collega Olaf Spittaels van Arteveldehogeschool op het Seminarie Onderwijskunde: Doordacht digitaal van de Associatie Universiteit Gent. Dit was een online sessie over de meerwaarde van lesopnames.

In aanloop naar die sessie ging hij in de literatuur op zoek naar bevindingen over de impact van lesopnames in het hoger onderwijs op de studieresultaten en het verloop van de live lessen en de opvattingen van studenten en docenten over lesopnames. In dit artikel deelt hij de voornaamste conclusies.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Leren.Hoe?Zo!
Organisatie