-
Abraham of Ibrahim?: Escapegame
Aan de hand van opdrachten proberen de leerlingen zo snel mogelijk het klaslokaal te ontsnappen. Doorheen het spel leren ze verschillende levensbeschouwingen kennen die misschien meer met elkaar gemeen hebben dan op het eerste zicht …
tot
Nascholing of activiteit -
AI in het onderwijs, waarom zijn ethische richtlijnen nodig?
Wat is op korte en lange termijn de impact van artificiële intelligentie op onze samenleving en ons onderwijs? Er zijn veel bezorgdheden en misverstanden over AI- en datagebruik in scholen. Om de rol van AI in het onderwijs duidelijker te …
Artikel -
Doorwinterde schoolleiders: Leerlab
Dé aangepaste leerformule met mix van uitdagende kennisontwikkeling, coaching en zelfzorg.
Je bent als ervaren schoolleider een meerwaardezoeker en blijft wat op je honger zitten bij traditionele opleidingen. Je bent op zoek naar een …
tot
Nascholing of activiteit -
Samen op weg naar vitaal leiderschap en zelfzorg: Wandelcoaching
Een compacte wandel-groepscoaching die jou (verder) op weg zet naar vitaal schoolleiderschap en zelfzorg.
Vol energie, motivatie, concrete ideeën en heldere doelstellingen ben je enige/lange tijd terug de uitdaging aangegaan om …
Nascholing of activiteit -
Maak een klassewerkplek van je school
Omdat iedereen een klassewerkplek verdient…
In deze co-creatieopleiding gaan we dieper in op het creëren van een klassewerkplek. We vertrekken hierbij vanuit een rapport klasswerkplekonderzoek en gaan zo samen op zoek naar de …
Nascholing of activiteit -
Professionele dialogen voeren in onderwijs: Workshop
Iin dialoog met een andere professional over je beroepspraktijk.
Hoe kunnen we als leidinggevende professioneel de dialoog aangaan met onze medewerkers? Hoe kunnen we dat op een waarderende manier doen? En wie voert nu professionele dialogen in …
Nascholing of activiteit -
Start met te veranderen door te stoppen.
Stoppen is ook een optie.
Waarom is stoppen zo lastig in schoolteams? Waarom altijd maar nieuwe projecten opstarten zonder kritisch te kijken of we nog ‘dode paarden meeslepen’ en of we projecten kunnen stopzetten?
Op individueel …
Nascholing of activiteit -
FLITSklasbezoeken: Workshop
Flitsend de klas binnen als leidinggevende, samen waarderend lerend als leraar en leidinggevende.
Hoe kunnen we als leidinggevende of als collega leren van de onderwijsleerpraktijk van een leraar? Hoe kan de leraar leren van de leidinggevende …
Nascholing of activiteit -
Wendbaar en doordacht je school transformeren: Introductie in organisatiecoaching.
Tien inspirerende inzichten zodat jij als schoolleider je medewerkers op een motiverende wijze kan gidsen doorheen de transformatie van jouw school.
Er komen talrijke uitdagingen op ons af, maar hoe kunnen we als schoolleider onze medewerkers …
Nascholing of activiteit -
Van schoollijderschap naar schoolleiderschap. Hoe als schoolleider je persoonlijk leiderschap versterken?
Een opleiding voor schoolleiders die terug meer willen leiden en floreren.
Vol energie, motivatie, concrete ideeën en heldere doelstellingen ben je enige/lange tijd terug de uitdaging aangegaan om schoolleider te worden. De realiteit …
Nascholing of activiteit -
Naar een performant vernieuwd personeelsbeleid: Opleidingstraject
Is onderwijs nog één van de laatste sectoren zonder een hedendaags personeels- en evaluatiebeleid? Is het onderwijs blijven steken in de toestand van dertig-veertig jaar geleden zoals Dirk Van Damme recent nog poneerde op Radio 1? In …
,
Nascholing of activiteit -
Psychologische veiligheid in teams: Workshop
Sterke teamwerking begint en eindigt bij vertrouwen en psychologische veiligheid.
- Hoe zorgen we ervoor dat onze schoolteams échte leergemeenschappen worden?
- Hoe zorgen we ervoor dat de nodige psychologische veiligheid aanwezig is …
Nascholing of activiteit