-
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, dashboard
In dit online leerpad trachten we een antwoord te formuleren op de volgende vragen:
- Welke gegevens heb ik nodig om echt te zien hoe het met mijn studenten gaat?
- Hoe analyseer ik alle verzamelde gegevens?
- Kan ik feedback geven die mijn studenten …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, rubrics
Referenties (bijv. criteria, standaarden) kunnen docenten of student helpen bij het analyseren en interpreteren van de gegevens. Rubrics kunnen hierbij helpen.
Rubrics zijn schalen waarin de criteria die worden gebruikt voor de cijfers of …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, quiz
In deze korte e-module staan we stil bij de definitie van formatief toetsen.
Je leert over:
- strategieën voor het gebruik van formatieve assessments;
- online tools voor het maken van een quiz.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Inclusief onderwijs, hulpmiddelen
Technologie biedt twee duidelijke voordelen bij integratie:
- Als studenten zich bewust zijn van de ingebouwde en vrij beschikbare opties in hun dagelijkse software kunnen ze onafhankelijker en productiever zijn.
- Als het onderwijzend …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Inclusief onderwijs, het toegankelijk maken van middelen en activiteiten
Inclusief oefenen is niet moeilijk. Het gaat om .....
- documenten toegankelijker maken door aandacht te besteden aan opmaak, afbeeldingen en hyperlinks;
- presentaties toegankelijker maken door aandacht te besteden aan sjablonen, notities en …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Inclusief onderwijs, lesgeven aan diverse leerlingen
Studenten met behoefte aan toegankelijkheid bestrijken een breed spectrum.
Zij kunnen onder meer omvatten:
- postdoctorale studenten aan de universiteit met zintuiglijke beperkingen of neurodiversiteitsproblemen,
- studenten met complexe leer- …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Inclusief onderwijs, middelen en ervaringen zijn belangrijk
Veel mensen hebben voorkeuren over de manier waarop ze leren. Sommigen leren liever via video's, anderen luisteren naar audio. Sommigen geven de voorkeur aan informatie in opsommingstekens en tabellen, anderen geven de voorkeur aan afbeeldingen en …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Inclusief onderwijs, toegankelijkheid gaat over heel veel mensen
In de meeste organisaties verwachten mensen dat het ondersteuningsteam verantwoordelijk is voor studenten met een beperking die toegang hebben tot het curriculum.
Maar dit is niet eerlijk en het is niet …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met afbeeldingen, afbeeldingen bewerken
Je hebt een afbeelding gevonden, maar het is niet helemaal wat je wilt. Misschien moet de afbeelding kleiner of een ander kleurcontrast hebben. Misschien wil je alleen een deel van de afbeelding, of je wil …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met afbeeldingen, interactieve afbeeldingen
Effectieve afbeeldingen en visuals die we nodig hebben om les te geven en te leren zijn vaak een mix van tekst, afbeeldingen, lijnen, connectoren, annotaties en andere symbolen.
Vaak is het tekenen van onze eigen afbeeldingen, van tevoren …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met afbeeldingen, toegankelijkheid
Er zijn ongeveer 30 gebieden van de hersenen betrokken bij visuele verwerking. Ongeveer 30-40 procent van het totale oppervlak van de hersenschors is gerelateerd aan het zicht.
Een groot deel van de visuele verwerking is opgebouwd uit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, de productie
In het laatste deel van onze journey kijken we naar de laatste fase van het maken van de leervideo's. De focus ligt op het afronden en exporteren van je video's.
Interactieve oefening