-
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, opnametips
YouTube, Vimeo en andere videoplatformen worden overspoeld met leervideo's, gemaakt door docenten voor hun leerlingen.
De kwaliteit van die leervideo's varieert van zeer goed tot ondermaats.
In de komende video van Future Teacher 3.0 …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, de voorbereiding
In het eerste deel maak je kennis met een aantal ideeën over het maken van video's met een goede pedagogische kwaliteit.
Je besteedt waarschijnlijk tijd aan het voorbereiden van je les. Wat voor methoden ga je gebruiken? Wat wil je …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, 5 principes
Breng enkele minuten door op Youtube, en je zult zien dat er genoeg tips op staan om te leren hoe je een video kunt maken. Sommige zijn prima, andere niet. Ze richten zich op de technologie of op de inhoud van de video.
In deze …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, hoe werken student response tools?
In deze videoles maak je kennis met enkele student respons tools.
Je zoekt best naar de meest geschikte app voor jouw specifieke onderwijssituatie.
Hou steeds TPACK in gedachten wanneer je op zoek bent naar goede tools.
Als je dit soort …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, goed gebruiken van een student response system
In deze videoles staan we stil bij het goed gebruiken van student response systemen.
Heb je al eerder quizzen op deze manier gebruikt, waarbij het doel was om de studenten te activeren - hen te helpen zich op het nieuwe onderwerp te concentreren …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, we leren van en met elkaar
Deze journey gaat over het activeren van kennis bij de studenten bij de aanvang van een nieuw onderwerp.
Een korte video geeft een inleiding op het onderwerp.
Op elke videopagina staat vanwege toegankelijkheidsredenen ook het …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: TPACK model
Dit is een videoles over het TPACK model. Deze video duurt ongeveer 5 minuten.
We hebben de video opgedeeld in korte stukjes om je te helpen en je concentratie te verbeteren. Zo kan je je aandacht beter richten op elk onderdeel. Af en toe …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: TPACK en SAMR model
In deze videoles leer je over het SAMR model, ook de vergelijking tussen het SAMR-model en TPACK-model is interessant.
Aan het eind van deze videoles zie je een 20 minuten durende discussie over ICT en hoe het TPACK- en SAMR-model gebruikt worden om …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, de belangrijke beslissing van voortgang
Sommige onderwijsexperts voorzien het einde van het onderwijs zoals we dat nu kennen en zeggen dat YouTube en andere gespecialiseerde videoplatforms de nieuwe universiteiten zullen zijn. Wij geloven echter nog steeds dat de …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, het 5-stappenmodel van Gilly Salmon
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. In deze videoles maak je kennis met het 5-stappenmodel van Gilly Salmon.
Meer informatie kan je vinden op haar website.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, hoe plan je activiteiten voor studenten?
In deze journey van Future Teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. In deze videoles staan we stil bij het plannen van activiteiten voor studenten.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, ontwerp van je digitale leeromgeving
Bij het maken van een digitale leeromgeving moet je je afvragen wat studenten nodig hebben. Deze videoles helpt je bij het ontwerpen van een digitale leeromgeving.
Interactieve oefening