-
Wanneer eindigt een werkwoord op d, t of dt?: Clipphanger
Kort filmpje waarin de dt-regel wordt uitgelegd. In de video krijgen de leerlingen ook tips om dit te onthouden.
De filmpjes van Clipphanger zijn gemaakt door de Nederlandse omroep NRT. In ongeveer anderhalve minuut worden in de filmpjes …
Video (9)Leerkracht -
Werken aan je zelfbeeld om je zelfvertrouwen te vergroten
In deze video wordt uitgelegd wat er ongeveer in de hersenen gebeurt bij mensen met weinig zelfvertrouwen en hoe werken aan je zelfbeeld daarbij kan helpen.
Video (15)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Bolero van Maurice Ravel: Animatiefilm
De Bolero is nooit meer eentonig voor jouw jonge publiek met dit fijne animatiefilmpje. Muzieknoten ontpoppen zich tot muzikanten en zijn ook de personages in het verhaal.
De animatie zelf is gemaakt door Simon Brethé met muziek van het …
Video (13)Leerkracht -
Geboren in 1900: Levensloop
Beeld je in dat je geboren was in 1900. Iemand die de twintigste eeuw heeft meegemaakt, heeft wellicht meer reden tot klagen dan wij die in onze comfortabele eenentwintigste eeuw, een pandemie moeten overwinnen en daarvoor een paar offers moeten …
Video (4)Leerkracht -
Online lesgeven aan kleuters: Tips van meester Sander
Meester Sander zet een aantal tips op een rij over hoe je in deze periode aan de slag kan met kleuters. Kleuters moeten leren door te doen, te spelen en te ervaren. Je vindt tips over hoe je ouders kan helpen om kinderen leerzame activiteiten te …
Video (8)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Wiskundige definities van buiten leren. Hoe doe ik dat?
Deel dit filmpje met je leerlingen. Hoe leer je wiskundige definities uit het hoofd?
Video (10)Leerkracht -
Elektriciteit: Introductie
Professor Tzweistein legt op eenvoudige wijze uit hoe elektriciteit ontstaat.
Eigen cursusmateriaal.
Video (5)Leerkracht -
Xtranormal: Animaties maken
Xtranormal is een online toepassing waarmee je zelf animaties kan maken. Je kiest een filmset, een personage, camerastanden,... Verder moet je alleen een tekst intikken en een computerstem brengt de boodschap over. Zowel een monoloog als een dialoog …
VideoICT-coördinator -
Vier twee solo: Coöperatieve werkvorm
Een instructievideo voor de coöperatieve werkvorm Vier-twee-solo.
Video (16)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Differentiatie op vier sporen: Strak Plan
In de Sancta Maria Basisschool werken alle leraren met een 4-sporenbeleid om vlot te differentiëren in de klas. De leerlingen werken op hun eigen tempo en leren hun niveau inschatten. In de zesde klas van juf Himsha zijn ze er helemaal mee …
Video (22) -
Hakkaarten voor auditieve analyse
Bij het aanvankelijk lezen en schrijven worden woorden in stukken gehakt. Hakkaarten maken deze verdeling visueel.
Leerlingen kunnen aan de hakkaart zien uit hoeveel letters het woord bestaat en hoeveel klinkers en medeklinkers het woord …
Video (10)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Leervoorkeuren: Meervoudige intelligentie
In deze animatie wordt de Meervoudige Intelligentietheorie (MI) van Gardner uitgelegd.
Volgens Howard Gardner beschikt ieder mens over meerdere intelligenties. Sommige zijn heel sterk ontwikkeld, andere zijn minder sterk ontwikkeld. Talenten liggen …
Video (8)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner