-
Hoe als leerkracht een attituderapport goed gebruiken?
Als repressiemiddel of als dreigmiddel? Gebruik het niet als een beoordelingsinstrument maar als een tool om samen met die leerling te werken aan hun ontwikkeling.
Video -
Belang van feedback en wat is goede feedback
Waarom zou je als school moeten inzetten op het geven van goede feedback? Wat is goede feedback?
Hoe werken we efficiënter aan de professionele attitudes van een leerling?
Video -
Het effect van SODA op het consequent optreden bij attitudeproblemen
- Het klasreglement en het schoolreglement beter in the picture plaatsen?
- Regels consequenter opvolgen met het volledige leerkrachtenteam?
Hoe pak je dit als school aan?
Video -
Is het discriminerend om leerlingen geen SODA-attest te geven?
Is het NIET behalen van een diploma dan ook discriminerend? Spreken we hier van discriminatie? Wat met leerlingen die het moeilijker hebben?
Waarom klagen Vlaamse werkgevers over de attitudes van bepaalde types jonge werknemers?
Video -
Hoe leerlingen motiveren in het aanleren van professionele attitudes?
Hoe leerlingen motiveren in het aanleren van professionele attitudes?
- Motivationele theorie: Beloningen die aansluiten bij de leefwereld van de leerlingen. Zelfdeterminatietheorie
- Curriculumperspectief: afstemmen van curriculum school …
Video -
SODA-project
Het SODA-project is het grootste wetenschappelijk onderbouwd onderwijsproject in Vlaanderen dat leerlingen motiveert om efficiënter te werken aan professionele attitudes. Hiervoor heeft SODAplus het SODA-attest ontwikkeld. Dit attest is een …
Video -
Kies voor Latijn!
Waarom voor Latijn kiezen? In minder dan twee minuten kom je te weten wat het vak Latijn inhoudt en wat de talrijke voordelen zijn!
2.12.0.0 2.12.0.0 2.12.0.0Video (3)Leerkracht -
Tekst samenvatten - Frappant Nederlands 3
Dit filmpje hoort bij les 22 in Frappant 3: samenvatten en schematiseren.
In deze video zie je hoe de leerkracht een schema maakt van de tekst op p.190 Beter lang uitslapen dan last-minuteblokken.
De leerlingen moeten eerst zelf een schema maken …
Video (5)Leerkracht -
Bouw: Hoe bepaal je de lagenmaat?
In deze video wordt uitgelegd hoe je de lagenmaat berekend bij het metselen van een muur.
Video (4)Leerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Sketchnoting: Tekenen met mindmaps en visuals
Sketchnoting helpt leerlingen om beter te onthouden. Sketchnoting, ook wel visueel notetaking genoemd, is het creatieve en grafische proces waarmee een individu zijn gedachten kan vastleggen met behulp van illustraties, symbolen, structuren en …
VideoLeerkracht, Administratief personeel, … -
Esperanto: Internationale taal
In 1887 verscheen er een onooglijk boekje met een plan voor een nieuwe taal die gemakkelijker te leren zou moeten zijn en internationale communicatie daarmee gemakkelijker moest maken. Er zijn nog altijd mensen die de taal spreken – zelfs …
VideoAndere functie