-
WebLab: Webpagina's programmeren
WebLab is een programmeeromgeving van Code.org waarin studenten eenvoudige webpagina's kunnen maken met HTML en CSS. Ze beginnen met na te denken over de rol van het web en hoe het kan worden gebruikt als medium voor creatieve expressie. Naarmate …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen sprites: Sprite Lab
Sprite Lab is een op Blockly gebaseerde programmeeromgeving waar je eenvoudige animaties en games kunt maken met objecten en personages die met elkaar communiceren.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Widgets: Computerwetenschappelijke concepten ontdekken
Widget is een digitale tool waarmee je computerwetenschappelijke concepten verkent. Je leer over tekstcompressie, pixelatie, cryptografie en een odometer.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Internetsimulator: Netwerkproblemen oplossen
De Internet Simulator op Code.org is ontworpen om studenten te helpen bij het visualiseren, experimenteren en oplossen van verschillende soorten netwerkcomputerproblemen op een praktische manier.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Muziek maken met micro:bit
Leer je leerlingen hoe ze muziek kunnen spelen en creëren met hun micro:bit.
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
AhaSlides: Maak interactieve presentaties
Met AhaSlides maak je interactieve presentaties die de betrokkenheid tijdens opleidingen verhoogt.
Je kan je presentatie met live polls, woordwolken, quizzen en meer verrijken.App of softwareAndere functie -
Slides hergebruiken: Uitlegvideo
Bij elke nieuwe presentatie vanaf 0 beginnen? Dat is absoluut niet nodig wanneer je het diamodel gebruikt. Daar valt heel wat over te leren. In deze korte video leer je alvast om je eerste slides te hergebruiken.
VideoAndere functie -
Maya's: Escaperoom
Om de eurocentrische blik te doorbreken, kunnen leerlingen kennismaken met de precolumbiaanse cultuur van de Maya's. De escaperoom laat leerlingen de cultuur zelfstandig ontdekken aan de hand van verschillende opdrachten.
Interactieve oefeningStudent (niet lerarenopleiding) -
Ice Crime Knutselboek: Escaperooms maken
Met dit knutsel-leer-boek proberen ze een antwoord te bieden op de vraag hoe je een escaperoom bouwt.
Deel 1 omvat de volledige uitwerking van een Escape Game die ze origineel ontwierpen voor laatste graad lager/eerste graad middelbaar. Doel was aan …
Fysiek materiaal (3)Andere functie -
Veilig op het internet: Leer phishing herkennen
Cybercriminelen worden steeds slimmer waardoor bijvoorbeeld phishing steeds moeilijker te herkennen valt. Gelukkig zijn er enkele basisregels die je kan volgen en kan je jouw opmerkzaamheid ervoor oefenen. Daarom stelde Beego een boek samen met …
Fysiek materiaalAndere functie -
Omgaan met extremistische online boodschappen: Toolkit
De toolkit bevat elf uitgewerkte lessen met gebruiksklare werkbladen. De eerste les geeft een inleiding in informatieverwerking en automatisch denken, terwijl de tien kernhoofdstukken elk ingaan op een specifieke denkfout of cognitive bias die …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Organisatie, firma, vzw -
Communicatiemodel: Combinatieoefening
In deze interactieve oefening leer je woorden uit het communicatiemodel kennen en inoefenen.
Interactieve oefening (6)Andere functie