-
EU Code Week 2020: Toolkit
Informatie over de Code Week 2020, wat je als leerkracht of school kan doen, hoe je een programmeerevenement organiseert en wat je nodig hebt.
In dit document vind je ook tips voor lesplannen en activiteiten om met je leerlingen aan de slag te gaan …Artikel (5) -
Laat leerlingen tekenen tijdens de theorieles
Leraar Li’s test voor Klasse werkvormen uit die voor haar nieuw zijn. 'Ik laat me graag inspireren door blogs, boeken of podcasts, maar blijf vaak zitten met de vraag: hoe werkt dat dan in de praktijk?'
Artikel -
Changing Together: 25 jaar Eco-Schools 1994-2019
Overzicht van de verschillende landen en projecten van de eco-scholen van 1994 tot 2019.
Artikel -
Trek naar buiten!: Poster buiten lesgeven
BOS+ nam net voor het uitbreken van de coronacrisis een enquête af bij meer dan 200 leerkrachten. De resultaten daarvan, maar ook heel laagdrempelige tips en trics en de voordelen (zeker nu) van buiten lesgeven, worden bondig en visueel …
Artikel (4) -
Tips voor groepsvideochats met personen met een beperking
Hoe bereidt je als begeleider de videosessie voor? Hoe bouw je de sessie op? Waarover praat je of wat doe je tijdens het videobellen? Wat zijn do's en don'ts?
Konekt verzamelde enkele nuttige tips en voorbeelden in een artikel.
ArtikelLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Inclusiecafés: Praktijkvoorbeeld vanuit ondersteuningsnetwerk
Via de inclusiecafés wil men intern inzetten op interne professionalisering, kennis delen en elkaar versterken.
in het artikel vind je tips om zo'n uitwisselingsmoment te organiseren en enkele voorbeelden van mogelijke onderwerpen.
…Artikel -
Inleefkoffers: Praktijkvoorbeeld vanuit ondersteuningsnetwerk
Via de inleefkoffers wil men:
- leerlingen en leerkrachten laten kennismaken met DCD, dysfasie, visus- en gehoorproblematieken;
- leerlingen en leerkrachten laten ervaren wat de hindernissen en valkuilen zijn die met deze problematieken gepaard gaan; …
Artikel (8) -
Vormingsweek: Praktijkvoorbeeld vanuit ondersteuningsnetwerk
In het artikel wordt omschreven hoe een ondersteuningsnetwerk vorm geeft aan hun interne vormingsweken.
Via een viertal vormingsweken per jaar wil men op volgende zaken inzetten: gericht verdiepen/verbreden in doelgroepoverschrijdende thema's; …
Artikel -
Opstart van een nieuwe ondersteuning op school: Praktijkvoorbeeld vanuit ondersteuningsnetwerk
Een uitgewerkt stappenplan hoe je als ondersteuningsnetwerk een nieuwe ondersteuning kan aanpakken.
Via het stappenplan wil men een uniforme aanpak bevorderen. Wanneer twee ondersteuners van hetzelfde netwerk in dezelfde school staan, is hun …
Artikel (6) -
Regionaal overlegplatform: Praktijkvoorbeeld vanuit ondersteuningsnetwerk
Het Regionaal Overlegplatform (ROP) is een platform waarbij scholen, CLB’s en ondersteuners worden samengebracht per regio met als doel te leren van en met elkaar.
Via het overlegplatform wil men verbinding maken tussen het ONW en zijn partners, …
Artikel -
Materialenmarkt: Praktijkvoorbeeld vanuit ondersteuningsnetwerk
Hoe organiseert een ondersteuningsnetwerk een materialenmarkt binnen hun werking? Lees het in het artikel.
Via deze markt wil men intern op geregelde tijdstippen de collega's inspireren.
Artikel (3) -
Doelgroepenwerking: Praktijkvoorbeeld vanuit ondersteuningsnetwerk
Hoe kan men binnen een ondersteuningsnetwerk kennis opbouwen en uitbreiden?
Bijvoorbeeld met een doelgroepenwerking waarbij de doelgroepcoach een hulplijn is voor elke ondersteuner.Lees hierover meer in het artikel.
Artikel