-
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, dashboard
In dit online leerpad trachten we een antwoord te formuleren op de volgende vragen:
- Welke gegevens heb ik nodig om echt te zien hoe het met mijn studenten gaat?
- Hoe analyseer ik alle verzamelde gegevens?
- Kan ik feedback geven die mijn studenten …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, rubrics
Referenties (bijv. criteria, standaarden) kunnen docenten of student helpen bij het analyseren en interpreteren van de gegevens. Rubrics kunnen hierbij helpen.
Rubrics zijn schalen waarin de criteria die worden gebruikt voor de cijfers of …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, quiz
In deze korte e-module staan we stil bij de definitie van formatief toetsen.
Je leert over:
- strategieën voor het gebruik van formatieve assessments;
- online tools voor het maken van een quiz.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met afbeeldingen, interactieve afbeeldingen
Effectieve afbeeldingen en visuals die we nodig hebben om les te geven en te leren zijn vaak een mix van tekst, afbeeldingen, lijnen, connectoren, annotaties en andere symbolen.
Vaak is het tekenen van onze eigen afbeeldingen, van tevoren …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met afbeeldingen, afbeeldingen bewerken
Je hebt een afbeelding gevonden, maar het is niet helemaal wat je wilt. Misschien moet de afbeelding kleiner of een ander kleurcontrast hebben. Misschien wil je alleen een deel van de afbeelding, of je wil …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met afbeeldingen, toegankelijkheid
Er zijn ongeveer 30 gebieden van de hersenen betrokken bij visuele verwerking. Ongeveer 30-40 procent van het totale oppervlak van de hersenschors is gerelateerd aan het zicht.
Een groot deel van de visuele verwerking is opgebouwd uit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, de productie
In het laatste deel van onze journey kijken we naar de laatste fase van het maken van de leervideo's. De focus ligt op het afronden en exporteren van je video's.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, meer tips over het bewerken van video's
In deze video leer je over twee handige functies:
- het concept van transparantie in beelden en het green screen effect;
- 'voice over' in je video gebruiken.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, een video opnemen
De meeste videosoftware, ook bij smartphones laat je kiezen of je met de camera of met het scherm opneemt. Op desktopcomputers kan je dat zelfs tegelijkertijd doen.
Daarnaast is het belangrijk om te kiezen welke audio je wil gaan opnemen. …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, bewerkingsmogelijkheden
Het beschrijven van al de mogelijkheden bij het produceren van een video is eindeloos. We concentreren ons op de basisprincipes en vooral op wat we zelf nuttig vinden bij het maken van leervideo's.
Heb je de wens om een Hollywoodproducent te worden, …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, het canvas
Het belangrijkste verschil tussen fotobewerking en videobewerking, is dat we het concept van het doek (canvas) beter moeten begrijpen. Bij video omvat die ook de tijd!
In deze videolessen leer je meer over het canvas.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, het plannen van een video
Sommigen schrijven liever een transcript voor de opname. Anderen vinden het prima om direct op te nemen zonder een script. Een van de voordelen van het gebruik van een transcript is dat je alle onnodige woorden, zinnen en herhalingen kunt …
Interactieve oefening