-
Lexima Magazine: editie 2024
Lexima Magazine is een uitgave van Lexima. Met dit magazine informeren we onderwijs- en zorgprofessionals over de preventie en behandeling bij lees-, schrijf- en rekenproblemen, compenserende oplossingen en manieren om te werken aan …
Artikel -
Samen voor meer geluk in de klas: Workshop
Een gelukkig leven, dat wensen we mekaar steeds toe, maar wat is dat eigenlijk, ‘geluk’ en welke rol kunnen jij en je klasgroep hierin spelen? We bieden antwoorden op alle vragen, gaande van wie, wat, waar, wanneer en vooral … …
tot
Nascholing of activiteit -
DynamoPROJECT: Ontvang tot 2000 euro voor jouw artistiek project
Met dynamoPROJECT ontvang je tot 2000 euro voor een creatief schooltraject. Daarbij werken jij en jouw leerlingen samen met minimum één externe artistieke partner in een meerdaags traject.
Er zijn veel mogelijkheden:
…Aankondiging -
Vijf vragen over formatief toetsen
In dit blogartikel van CPS gaat men dieper in op formatief toetsen aan de hand van vijf vaak gestelde vragen waarop je telkens een kort en een lang antwoord krijgt.
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Samen met je hond in de klas: Opleiding hond op school
Ben je leerkracht of onderwijsondersteuner en heb je een hond die van kinderen en knuffelen houdt? Dan leiden we jou en je viervoeter heel graag op om samen op een verantwoorde manier aan de slag te gaan in je klas. Zo kan je hond zorgen voor een …
tot
Nascholing of activiteit -
Themarondleiding Hatsjoe… gezondheid: Over gezondheid, hygiëne en pandemieën in de Romeinse tijd
Het valt niet te ontkennen, Covid-19 heeft een ongeziene impact op onze samenleving. Ook de Romeinen werden herhaaldelijk geplaagd door niets ontziende epidemieën. Aan de hand van de attributen van de Romeinse arts Galenus en de Godin Hygieia …
tot
Nascholing of activiteit -
Activerend hybride onderwijs: Wat als ... corona er niet meer is?
Artikel dat dieper ingaat op hybride onderwijs en blended learning.
Artikel (12)Leerkracht -
ICT-reflectietools: Infographic
Het Kenniscentrum Digisprong ontwikkelde deze infographic om te beslissen welke ICT-reflectietool je best gebruikt om het gebruik van ICT op school in kaart te brengen.
Downloadbaar lesmateriaal -
ICT-reflectietools: Vergelijkingstabel
Kenniscentrum Digisprong vergelijkt de verschillende ICT-reflectietools. In deze tabel vind je de vergelijking tussen SELFIE, SELFIEforTEACHERS en Digisnap. Zo weet je snel meer over de inzetbaarheid van elke tool.
Downloadbaar lesmateriaal (7) -
SELFIEforTEACHERS: Brochure
SELFIEforTEACHERS is een gratis zelfevaluatietool die ICT-competenties van leerkrachten in kaart brengt. De tool is gebaseerd op het Europees kader voor de digitale competentie van onderwijsactoren (DigCompEdu). Het is een initiatief van het …
Downloadbaar lesmateriaal -
Wat is Digisnap?
Kenniscentrum Digisprong ontwikkelt op basis van SELFIEforTEACHERS een gratis zelfreflectietool. De tool peilt naar de ICT-competenties van elke leraar en is geënt op het
DigCompEdu Framework. De vragen zijn eenduidig, in duidelijke …Artikel (4) -
Wat is SELFIEforTEACHERS?
SELFIEforTEACHERS is een, door de Europese Commissie ontwikkelde, zelfreflectietool waarin gepeild wordt naar de ICT-competenties van leerkrachten. De vragen zijn gebaseerd op het DigCompEdu Framework. De tool is gratis en wordt door de …
Artikel