-
Waarom is het zinvol dat leerlingen zichzelf leren evalueren?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de veertiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe concreet moet feedback zijn?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de dertiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe zorg je ervoor dat leerlingen ook iets doen met de feedback?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de twaalfde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe kan feedback leerbevorderend zijn?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de elfde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Wat zijn kenmerken van goede feedback?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de tiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe kunnen rubrics bijdragen tot een betrouwbaardere evaluatie?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de negende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over de …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Wanneer evalueer je summatief of formatief?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de achtste vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over de …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe maak je evaluaties in het kunstonderwijs transparant?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de zevende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. In dit leermiddel vind je ook …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe maak je evaluaties in het dko valide?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de zesde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksproject Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. In dit leermiddel vind je ook …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Waarom baseer je een evaluatie best op verschillende observaties?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de vijfde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. In dit leermiddel vind je ook …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hallo Radio!: Workshop radio
Zet samen met je klas de eerste stappen in de radiowereld.
Onder begeleiding van doorwinterde radiomakers neem je in een workshop van drie uur je eigen radioshow op die je na afloop meekrijgt naar huis. De leerlingen krijgen alle macht over …
tot
Nascholing of activiteit -
Hoe maak je evaluaties in het dko betrouwbaar?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de vierde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. In dit leermiddel vind je ook …
ArtikelLeerkracht, Directie, …