-
Leerlingenevaluatie in het dko: Veelgestelde vragen
In dit leermiddel vind je de volledige bundel met veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
Is dit niet overzichtelijk genoeg? Surf dan naar onze themapagina.
Algemeen: evalueren in kunstonderwijs
Vraag 1: Welke …ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Implementatieroutes
In dit leermiddel vind je de implementatieroutes van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Implementatieroute 1: evalueren in de klas
- Implementatieroute 2: evalueren vanuit een visie
- Implementatieroute 3: evaluatie bijsturen
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Samenvatting
In dit leermiddel vind je de samenvatting van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Aanleiding en probleemstelling
- Onderzoeks- en ontwerpambitie
- Methodologie
- Leerlingenevaluatie: de basisbegrippen en hun samenhang
- Leerlingenevaluatie in het …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Methodologie
In dit leermiddel vind je de methodologie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Inleiding
- Literatuurstudie over leerlingenevaluatie in het kunstonderwijs
- Cartografie van evaluatie-instrumenten in Vlaanderen
- Gesprekken met …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Aanbevelingen
In dit leermiddel vind je de aanbevelingen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Bewust evalueren
- De visie op leerlingenevaluatie intern communiceren en koppelen aan een strategisch en operationeel beleid
- De waarde en bedoeling van …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Literatuurstudie
In dit leermiddel vind je de literatuurstudie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Literatuurstudie: doel en opbouw
- Leerlingen evalueren in het deeltijds kunstonderwijs: wat verwacht de overheid?
- Wat is evalueren? Wat is …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Cartografie
In dit leermiddel vind je de cartografie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Wie zijn de evaluatoren?
- Wie zijn de geëvalueerden?
- Wanneer wordt er geëvalueerd?
- Wat is de inhoud van de evaluatie-instrumenten?
- Wat is de context …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Inleiding
In dit leermiddel vind je de inleiding van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst, waarin de context van het onderzoek wordt toegelicht, bestaande uit:
- de achtergrond van het onderzoek: evaluatie in evolutie;
- de inhoud van het onderzoek: het …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Voorlopige richtlijnen voor meer teamgerichte ICT-coördinatie: Digitale transformatie in het Vlaamse onderwijssysteem
Dit rapport is één van de resultaten van het tweejarige project ‘Digitale transformatie in het Vlaams onderwijs: hervorming van de ICT teams in scholen’
Het is de ambitie van het project om de taak van de ICT-coördinator …
Artikel -
Relevant internationaal beleid en praktijken: Digitale transformatie in het Vlaamse onderwijssysteem
Het rapport beschrijft en vat het vergelijkende onderzoek samen dat door ons projectteam is uitgevoerd over internationale praktijken in de digitale transitie in het onderwijs, met een specifieke focus op ICT-coördinatoren en hoe hun …
Artikel -
De kenmerken van een sterk ICT-team
Het artikel vat één van de onderzoeksresultaten samen van het project 'Naar teamgerichte ICT-coördinatie'. Het verkent welke eigenschappen een sterk ICT-team kenmerken.
Artikel -
Naar teamgerichte ICT-coördinatie op school: Rapport over relevant internationaal beleid en praktijken
Dit tweede rapport van het tweejarige project Digitale transformatie in het Vlaams onderwijs: hervorming van de ICT teams in scholen gaat over een vergelijkend onderzoek over internationale praktijken in de digitale transitie, met speciale …
Artikel