-
Computationeel denken integreren met inzichten uit Finland, Frankrijk en Zweden: Perspective paper
Hoe kunnen we computational thinking-vaardigheden integreren in andere vakken in de onderbouw van het secundair onderwijs? Ontdek het in de nieuwste European Schoolnet Perspective paper, met inzichten uit Finland, Frankrijk en Zweden
Artikel -
12 manieren om ChatGPT te gebruiken bij blended leren
Er zijn eindeloos veel toepassingen te bedenken die het leven van docenten makkelijker kunnen maken. Met minder werkdruk, en zo meer tijd voor goed onderwijsontwerp t.a.v. blended learning en natuurlijk persoonlijk contact. Maar dan moet je wel …
ArtikelOrganisatie, firma, vzw -
Barend Last een onderwijsgoeroe met een mening
Barend Last een onderwijsgoeroe met een mening.
Met veel plezier werk ik al jaren in het onderwijs. Eerst als leraar en schoolleider in het basisonderwijs, nu als docent, ontwikkelaar, trainer, adviseur en onderwijsadviseur in alle lagen van het …
Website -
Sociale media posts en reels van nie normaal digitaal: Inspiratie voor jouw digitale les
Nie normaal digitaal verzamelt op deze Wakelet een overzicht van alle socialemediapost zonder dat je hoeft aan te melden! Via Wakelet kan je al onze posts nalezen en de reels bekijken. We wensen jou veel digitaal plezier en hopen jou …
Website -
Rebelse antiburgerlijkheid bij Mary Dorna en Annie M.G. Schmidt: Lesidee
Op haar website Klassiekers in de klas deelt Joke haar lesmateriaal en ervaringen met literatuuronderwijs. In deze bijdrage kun je doorklikken naar de lesbrief met een uitgewerkte lesvoorbereiding bij twee korte verhalen van Mary Dorna. …
WebsiteLeerkracht -
Hoe kan ik 360°-VR-video ervaren?
Welke hardware kan je gebruiken om 360°-VR-video scenario’s te bekijken en hoe moet je dit doen? Het artikel van Thomas More hogeschool geeft tips over het bekijken op PC of smartphone, Google Cardboard en Samsung Gear VR.
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Bewerk je selfies met de AI foto-apps Lensa en Dawn
Lensa en Dawn zijn twee AI-apps die mega hot zijn. Met kunstmatige intelligentie kun je in allebei de apps avatars maken van je selfies, waardoor het lijkt alsof je foto is gemaakt door een grafisch ontwerper. Supervet natuurlijk. Maar, de apps …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
ICT-basiskennis testen bij leerlingen
In 2020 zagen we door het budget van Digisprong onze ‘actieve’ Chromebooks voor de
leerlingen verdubbelen! Koppel dit met alle inspanning die vanuit het schoolbestuur en het ICT-team reeds werden gedaan en dan ga je je afvragen: …Artikel (7)ICT-coördinator -
Is ChatGPT de volgende gamechanger voor het onderwijs?: Kennisnet
De (onderwijs)wereld is vol van chatbot ChatGPT. Deze vorm van artificial intelligence produceert in een paar tellen geloofwaardige teksten die in veel gevallen prima bruikbaar zijn voor boekverslagen, essays en andere huiswerkopdrachten. …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Codeer wiskundegame met ChatGPT en Google Sites
In dit artikel vertelt Tony hoe hij met behulp van ChatGPT en Google Sites een wiskundige game ontwierp.
Je kan het spel ook zelf spelen.
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Standaardberichten in Smartschool om je werkdruk te verminderen
Dat we met z’n allen overrompeld worden door berichten op Smartschool, is een understatement. Maar hoe reageer je daar nu op?
Je hebt niet altijd tijd om meteen een antwoord te formuleren. Het is soms echt zuchten en zweten om te zoeken naar een …
Artikel -
ChatGPT in de klas
Artificiële intelligentie is een enorm krachtige tool. Het kan als geen ander patronen in data herkennen. Het bepaalt reeds grote delen van ons leven, zoals hoe we nieuws vergaren, eten bestellen, reizen en zelfs daten! Dat ook de talen de …
Artikel (4)Leerkracht, ICT-coördinator, …