-
Handig vermenigvuldigen en delen
Met deze werkblaadjes oefenen leerlingen het vermenigvuldigen met 5, 10, 50, 100, 9 en 11. Ook het delen door 5, 10, 50 en 100 wordt ingeoefend.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Scientix: Europees netwerk voor wetenschapsonderwijs
Scientix vormt een betrokken community voor wetenschappelijk onderwijs in Europa. Zij streven ernaar de samenwerking tussen STEM-docenten, onderwijsonderzoekers en beleidsmakers te bevorderen, met als doel studenten te inspireren om een …
Website (3) -
NASA Science: Open-sourcewetenschapsinitiatief
De ruimteorganisatie NASA engageert zich om een inclusieve open wetenschapsgemeenschap op te bouwen. Open-sourcewetenschap is een verbintenis tot het open delen van software, gegevens en kennis (zoals algoritmen, artikelen, documenten, aanvullende …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Ingevuld en blanco honderdveld
In dit document vind je een ingevuld en blanco honderdveld.
De tientallen staan in het zwart geschreven, de eenheden staan in kleur. Dit kan een hulp zijn voor leerlingen die de getallen omdraaien. Laat hen eerst de gekleurde eenheden lezen.
De …
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Digitale klok voor en na de middag: Memory
Met deze memory oefenen leerlingen het digitaal kloklezen. Er wordt enkel geoefend met uren. Leerlingen zoeken een tijdstip voor de middag met de digitale notatie na de middag.
Downloadbaar lesmateriaal (6)School/onderwijs -
Gevoelens: Dobble
Aan de hand van een spelletje Dobble oefenen leerlingen het herkennen van verschillende gevoelens.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Ander -
T + TE en TE + T: Memory
Aan de hand van een memory oefenen leerlingen het optellen tot 100. Ze lossen oefeningen op van het type TE + T en T + TE. Bij elke oefening zoeken ze het juiste antwoord.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Kleuren oefenen: Wasknijpers op spin zetten
De leerlingen zetten gekleurde wasknijpers op de stippen van de spin.
Ze vormen dan dan de acht poten van een spin.Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht -
Scratch: Creatieve leergemeenschap met gedeelde programmeerprojecten, grafische programmeertool
Zin om met je leerlingen de basis onder de knie te krijgen van het programmeren? Gebruik dan Scratch. Scratch is een grafische programmeeromgeving. Via Scratch kan je korte games maken en programma's van anderen bewerken.
App of softwareDirectie -
PictoBlox: Grafisch coderen
PictoBlox is een op blokcode gebaseerde educatieve tool voor beginners met hardware-interactiemogelijkheden voor opkomende technologieën zoals robotica, AI en machinaal leren die het leren coderen leuk en boeiend maken.
Je kan ook met de …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Splitshuisjes tot 10
Met deze splitshuisjes kunnen leerlingen het splitsen tot 10 oefenen.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Andere functie -
Splitsen tot 10: Onthoudkaart
In deze splitshuisjes zien leerlingen de splitsingen tot 10.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Andere functie