-
Leerlingenevaluatie in het dko: Implementatieroutes
In dit leermiddel vind je de implementatieroutes van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Implementatieroute 1: evalueren in de klas
- Implementatieroute 2: evalueren vanuit een visie
- Implementatieroute 3: evaluatie bijsturen
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Samenvatting
In dit leermiddel vind je de samenvatting van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Aanleiding en probleemstelling
- Onderzoeks- en ontwerpambitie
- Methodologie
- Leerlingenevaluatie: de basisbegrippen en hun samenhang
- Leerlingenevaluatie in het …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Methodologie
In dit leermiddel vind je de methodologie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Inleiding
- Literatuurstudie over leerlingenevaluatie in het kunstonderwijs
- Cartografie van evaluatie-instrumenten in Vlaanderen
- Gesprekken met …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Aanbevelingen
In dit leermiddel vind je de aanbevelingen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Bewust evalueren
- De visie op leerlingenevaluatie intern communiceren en koppelen aan een strategisch en operationeel beleid
- De waarde en bedoeling van …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Literatuurstudie
In dit leermiddel vind je de literatuurstudie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Literatuurstudie: doel en opbouw
- Leerlingen evalueren in het deeltijds kunstonderwijs: wat verwacht de overheid?
- Wat is evalueren? Wat is …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Cartografie
In dit leermiddel vind je de cartografie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Wie zijn de evaluatoren?
- Wie zijn de geëvalueerden?
- Wanneer wordt er geëvalueerd?
- Wat is de inhoud van de evaluatie-instrumenten?
- Wat is de context …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Inleiding
In dit leermiddel vind je de inleiding van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst, waarin de context van het onderzoek wordt toegelicht, bestaande uit:
- de achtergrond van het onderzoek: evaluatie in evolutie;
- de inhoud van het onderzoek: het …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Naar een positieve, performante en professionele schoolcultuur: Pedagogische studiedag
Evolueren naar één gezamenlijke positieve, productieve en professionele schoolcultuur vraagt een brede participatieve denkoefening met betrokkenheid van alle medewerkers. Een pedagogische studiedag biedt de ideale gelegenheid om de …
Nascholing of activiteit -
Gedeeld leiderschap en teacher teams: Pedagogische studiedag
Krachtige teacher teams ontwikkelen en leiderschap delen. Een pedagogische studiedag biedt de ideale gelegenheid om met het hele schoolteam aan de slag te gaan, de dialoog aan te gaan en te komen tot concrete producten.
Na deze …Nascholing of activiteit -
FRDO-forum: Jongeren en klimaat
Jongeren willen deel van de oplossing zijn. Klimaat- en duurzaamheidseducatie als sleutelelement.
Inhoud en aanpak: presentaties in plenaire, praktijkgerichte sessies en een infomarkt.
Doelgroep: (toekomstige) leerkrachten en docenten en …
Nascholing of activiteitAndere functie -
STEAM-UP!: Onderzoekend en ontwerpend leren in de natuur
Ben je zot van wetenschappen? Biedt de natuur je een bron aan inspiratie? Ben je creatief en ontwerp je graag? Dan is STEAM-UP! zeker iets voor jou en je gezin, je klas of je collega’s.
Vertrek van een speels maar concreet probleem en ga op …
tot
Nascholing of activiteit -
DebatBELut: Workshop
DebatBELut nodigt jongeren uit om tijdens een workshop, op een gestructureerde en actieve wijze in debat te gaan over maatschappelijke thema’s.
Tijdens een actief bezoek aan het BELvue museum maken de leerlingen eerst kennis met de geschiedenis …
Nascholing of activiteit