-
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Workshop 4: 3,2,1, … Actie! Hoe elkaar inspireren om als doodgewone helden verandering te brengen
Een getuige vertelt op video hoe hij tijdens de genocide op de Rwandese Tutsi verschillende mensenlevens redde. Op welke manier pleegden andere gekende en minder gekende helden verzet in de geschiedenis? En wat waren de gevolgen? Deze verhalen …
tot, tot, tot, tot
Nascholing of activiteit -
Workshop 3: Gerechtigheid en strijd tegen straffeloosheid
Massageweld is een complex fenomeen. Welke processen kunnen hiertoe leiden en welke internationale en nationale mechanismen bestaan er om genocide en massageweld tegen te gaan en gerechtigheid te brengen? Getuigenissen van personen daders van …
tot
Nascholing of activiteit -
Workshop 2: Ik doe, dus ik ben! Hoe we kritisch kunnen leren denken en kunnen reageren: Workshop
Op straat, in het station of op school ben je getuige van pestgedrag. Reageer je? Waarom grijpen we in bepaalde situaties wel en in andere niet in? Aan de hand van de getuigenis van een persoon die de misdaden in Cambodja (1975-1979) heeft …
tot, tot, tot, tot
Nascholing of activiteit -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Hoe algemeen is het stemrecht?
Hoe werkt de politiek? Wie kiest de leiders en op welke wijze? Kunnen alle burgers deelnemen aan verkiezingen? Hoe kunnen de burgers hun leiders controleren?
In de loop der tijden zijn allerlei voorwaarden verbonden aan het kiezen, zoals …
Website -
DANCEchARTS: Een praktische gids voor dansdocenten
De voorbije jaren zijn zowel de samenleving als de wereld van de hedendaagse dans sterk veranderd. Daarom moeten dansdocenten hun traditionele lesmethodes kritisch onder de loep nemen. Hedendaagse dansers communiceren anders en hebben andere …
Fysiek materiaalLeerkracht -
Kernartikelen uit de EU-Verdragen en het Handvest van de grondrechten van de EU: Schoolvriendelijke versie
Document met in de linker kolom de officiële tekst van essentiële artikelen uit het Unieverdrag, het Werkingsverdrag en het Handvest van de grondrechten van de EU (mensenrechten) en in de rechterkolom een vereenvoudigde versie of …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal