-
Fruit- en waterdag: Affiche
Introduceer een gezonde dag en gebruik hiervoor zelfgemaakte affiches.
BeeldLeerkracht -
La place de l'adjectif
Wandplaat met een overzicht van de plaats van het bijvoeglijk naamwoord bij een zelfstandig naamwoord.
Beeld (12)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Omgekeerde voedingsdriehoek: Blanco sjabloon
Laat de leerlingen zelf deze lege versie van de voedingsdriehoek aanvullen.
Beeld (19)Leerkracht -
Hoe een conflict oplossen? De 4 herstelgerichte vragen
Dit visueel stappenplan kan door leerlingbegeleiding en leerkrachten gehanteerd worden bij herstelgesprekken die moeizaam verlopen, door bijvoorbeeld de taalbarrière.
Bovendien kan het ook als leidraad dienen voor leerkrachten …Beeld (111)Andere functie -
Nagels van dieren knippen
Een afbeelding om leerlingen te laten zien hoe ze nagels moeten knippen van dieren zoals een cavia, een hond, een kat of een konijn.
BeeldLeerkracht, Ander -
GROEPI: Regels voor groepswerk
Een geheugensteun om de regels tijdens groepswerk te onthouden. De regels worden voorgesteld met een ezelsbruggetje (GROEPI), en met Sclerapicto's.
Beeld (49)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Incidentfiche axenroos
Een incidentfiche helpt een leerling die iets mispeuterd heeft reflecteren over wat er gebeurd is. Het geeft een kans om de situatie terug recht te zetten.
De dierenafbeeldingen zijn van tekenaar Lef en komen oorspronkelijk van de Klasse …
Beeld (83)Leerkracht -
Kloklezen: Wandplaat voor en over
Deze wandplaat kan een hulp zijn bij het analoog kloklezen. Je ziet er de aanduidingen van voor en over.
Beeld (28)Student (lerarenopleiding) -
Veilig Leren Lezen - kern 4: Verhaal van de week
Oefen met dit verhaal van de week de woorden uit kern 4 van Veilig Leren Lezen.
Beeld (13)Leerkracht, Ander -
Deelballon: Hulpmiddel bij cijferend delen
Welke stappen moet je nu ook alweer uitvoeren bij een staartdeling? En in welke volgorde?
Dit ballonmannetje vormt een geheugensteuntje hierbij.Eerst moeten ze delen (de ogen), daarna moeten ze de uitkomst terug vermenigvuldigen (de neus), ze …
Beeld (26)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Dagritmekaarten
Enkele kaartjes om je daglijn in de klas te maken.
De dagritmekaarten werden gemaakt met Piktochart.
BeeldLeerkracht -
Beloningsladder
Wie kan zich aan de afspraak houden en gaat omhoog op de beloningsladder? Wie heeft het wat moeilijk en zakt er een plaatsje?
Wie in de top van de ladder geraakt, krijgt op het einde van de dag een extra beloningspunt. Maar wie onderaan …
Beeld (56)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner