-
Wie ben ik: Mindmapping
Een oefening waarbij leerlingen leren om een mindmap te maken.
De leerlingen maken eerst een lookalike van zichzelf. Van hieruit vertrekken een zestal takken. Op deze takken komen onderwerpen die de leerlingen leuk vinden, zoals eten, …
Beeld (47)Andere functie -
Tussenscherm met een aanmoediging
Een scherm om tussen de leerlingen te zetten tijdens een toets of wanneer ze zelfstandig willen werken en nood hebben aan een rustig plekje.
Je kan er een aanmoediging op schrijven zoals:
- geloof in jezelf,
- je kan het,
- veel succes.
Beeld (13)Leerkracht -
Gedragsmeter
Deze gedragsmeter met wasknijpers helpt je om het ongewenst gedrag in te binden.
Beeld (10)Leerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Zich voorstellen: Facebookprofiel
De leerlingen noteren info over zichzelf op een Facebookfiche:
- school en klas,
- geboorteplaats en -datum,
- woonplaats,
- hobby's,
- vrienden,
- ...
Beeld (34)Leerkracht -
Het M&M-spel: Kennismaking
Elke leerling neemt een M&M en beantwoordt de vraag die bij de gekozen kleur hoort.
Beeld (87)Leerkracht -
Vaderdag: Memobord
Het plankje is in drie delen opgedeeld. De wasknijpers bovenaan dienen voor foto's, het zwarte vlak voor iets met een krijtje op te schrijven en onderaan kan je aan de drie nagels je sleutels hangen.
Beeld (4)Student (lerarenopleiding) -
Hoekenwerk: Groepsverdeling
Een manier om de leerlingen te verdelen over de verschillende hoeken.
Beeld (14) -
Hoekenwerk: Groepsverdeling
Door de binnenste cirkel elke keer verder te draaien, weten de leerlingen duidelijk naar welke hoek ze moeten.
Beeld (9) -
Hoekenwerk: Organisatie van de groepen
Dit is een manier om de groepen te verdelen over de verschillende hoeken. Het is ook een eenvoudig systeem om de groepen door te schuiven.
Beeld (9)