-
Learning analytics, wat betekent dat eigenlijk?
Wanneer leerlingen digitaal leermateriaal gebruiken, genereren zij gegevens over hun leerproces. Door deze gegevens te analyseren, kunnen leraren inzicht krijgen in de voortgang van leerlingen. De analyse van de gegevens vinden leraren vaak terug …
Artikel -
In zeven stappen naar gegevensbescherming in het onderwijs
Deze brochure helpt je in zeven stappen naar gegevensbescherming in het onderwijs volgens de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) van de EU.
De AVG is een nieuwe Europese verordening die regels oplegt waaraan overheden, bedrijven en alle …
Artikel (5) -
Aan de slag met voorleessoftware op school
Wat is voorleessoftware? Wat zijn ADIBoeken? Wie komt in aanmerking om ermee aan de slag te gaan? Waar situeren deze hulpmiddelen zich op het zorgcontinuüm? Krijgen de leerlingen die ermee werken hun diploma?
Deze brochure biedt antwoorden op tal …
Artikel (8) -
Concepten van digital storytelling
Joëlle Verriest van Maks vzw vertelt over de nieuwe methodes die zij gebruiken bij de inclusie van kwetsbare groepen. Het interview is gemaakt door Mediawijs, een Vlaamse organisatie die werkt rond e-inclusie. Joëlle legt het …
ArtikelOrganisatie, firma, vzw -
Digitaal en e-leren: EPALE e-zine
In maart besteedde EPALE extra aandacht aan digitaal- en e-leren in de volwasseneneducatie. Technologie heeft immers een grote invloed op hoe we met zijn allen (kunnen) leren. Alle nationale teams van EPALE verzamelden interessante blogs en …
ArtikelOrganisatie, firma, vzw -
Het gebruik van Web 2.0 in onderwijs
Zoek je inspiratie om met Web 2.0 te werken in je klas of leeromgeving?
Ed2.0Work is een Europees netwerk project dat het gebruik van Web 2.0 instrumenten in het onderwijs en in de arbeidswereld wil optimaliseren en dat de banden tussen beiden …Artikel