-
Aardbewoners: Schilderij
In dit schilderij zijn er allerlei soorten aardbewoners samengebracht in een ongewone combinatie en abnormale grootte verhoudingsgewijs.
Beeld (8)Andere functie -
Uitspraak van werkwoorden inoefenen
Dit is een lijst met frequente werkwoorden.
Het geluidsfragment heeft als doel de uitspraak van de werkwoorden te beluisteren om ze vervolgens eventueel na te zeggen.
Elk werkwoord komt aan bod in drie tijden: o.t.t., o.v.t., v.v.t.
AudioLeerkracht -
Boerderij: Praatplaat
Met deze praatplaat rondom de boerderij kan je werken aan het uitbreiden van de woordenschat en het stimuleren van de communicatieve vaardigheden van de kinderen.
De tekening sluit aan bij de belevingswereld van de kinderen zodat ze …Beeld (19)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Lente of Pasen: Praatplaat
Met deze praatplaat rondom de lente en Pasen kan je werken aan het uitbreiden van de woordenschat en het stimuleren van de communicatieve vaardigheden van de kinderen.
De tekening sluit aan bij de belevingswereld van de kinderen zodat ze …Beeld (11)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Piet: Kleurplaat
Een inkleurtekening van zwarte pieten die op het dak lopen. Ze zijn zo getekend dat ze geen mogelijk aanstootgevende kenmerken bevatten.
BeeldGOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Roetpiet: Kleurplaat
Deze kleurplaat toont de herkenbare helper van Sinterklaas, maar zonder de kenmerken die aanstootgevend bevonden kunnen worden.
BeeldGOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Kloklezen: Onthoudblad
Kinderen die moeite hebben met kloklezen, kunnen dit blad gebruiken om te 'spieken' waarvoor alles staat en hoe alles wordt uitgesproken.
Beeld (5)Leerkracht -
Snoep of uw leven: Luisterverhaal
Dit is een fragment uit het luisterspel Snoep of uw leven, dat het verhaal vertelt van Jack, Edana en Sam.
Jack mag niet binnen in de hemel, maar hij is ook niet welkom in de hel. Om toch de hemel in te kunnen komen, moet hij zijn ziel gaan halen in …
Audio (16)Leerkracht -
Resultatief tellen met suikerbonen
De kleuters moeten hetzelfde aantal suikerbonen in echte zakjes steken. Ze moeten dus de één-één-relatie maken en resultatief tellen.
Beeld (4)Leerkracht -
Stel jezelf voor met de handmethode
Leerlingen maken eerst een afdruk van hun hand. Daarna schrijven ze bij elke vinger een antwoord op de bijhorende vraag:
- Waar ben ik goed in? (duim)
- Wat wil ik bereiken? Wat is mijn doel? (wijsvinger)
- Waar heb ik een hekel aan? …
Beeld (43)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Splitsen tot 10: Diploma
Als leerlingen de splitsingen tot 10 geautomatiseerd hebben, kan je hen dit diploma geven.
Beeld (11)Leerkracht, ICT-coördinator -
Huis: Meetkundige vormen
In deze afbeelding van een huis worden verschillende meetkundige vormen gebruikt.
Beeld (37)Leerkracht