-
Tijd voor maken: Maak eigen werk met en voor je eigen instrument
Erik Schrooten en Bert Appermont maakten deze website rond componeren.
Componeren doe je met Tijd voor maken niet achter een blad met muziekbalken maar het liefst met je eigen instrument in de aanslag. Al experimenterend ontstaat het nieuwe. …
WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Componistenrijmpjes: Aangepaste versie
Voor deze aangepaste versie van componistenrijmpjes zijn dezelfde rechtenvrije afbeeldingen gebruikt (en de bijhorende bronnen) en werden de rijmpjes van Oona Mols overgenomen.
Bron: Componistenrijmpjes : Lesidee door Oona Mols
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Samenwerken en samen maken
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: samenwerken en samen maken vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Onderzoeker/onderzoek: Eigen horizon verruimen
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld onderzoeker/onderzoek : eigen horizon verruimen vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Onderzoeker/onderzoek: Proces zichtbaar maken
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld onderzoeker/onderzoek : proces zichtbaar maken vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Stip & Vlek doen weer gek: Lesmap bij de film
In deze lesmap vind je verschillende ideeën om in de klas aan de slag te gaan rond de film Stip & Vlek doen weer gek.
Verhaal
Daar zijn de twee vrienden Stip en Vlek weer. Stip is gestipt en Vlek is gevlekt. Netjes zoals het hoort. Of niet …
Downloadbaar lesmateriaal -
Een video maken met Clips: Stappenplan
De leerlingen leren over thaumatroop of wonderdraaiing. Daarmee smelt je twee beelden samen door twee plaatjes op een voor en achterkant van een papiertje te doen. Aan de zijkanten van het papier maak je een touwtje vast en als je …
Downloadbaar lesmateriaal (14)Leerkracht -
Schooljournaal: Checklist bij de opname
Met de klas wordt er een schooljournaal gemaakt. De klas wordt in groepjes verdeeld en elke groep verzorgt een item binnen het journaal. Om ervoor te zorgen dat alle groepjes werken degelijk materiaal, gebruiken ze deze checklist.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Onderzoeker/onderzoek: Eigen sterktes en werkpunten benoemen
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld onderzoeker/onderzoek : eigen sterktes en werkpunten benoemen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Een podcast maken in Garageband
In dit filmpje leren je leerlingen een podcast maken met een iOS-device. Ze gaan aan het werk met de app Garageband.
VideoLeerkracht