-
Irriteren met Brian Eno: Lessuggestie
De producer Brian Eno legt zijn artiesten graag beperkingen op. Zo tapete hij de vingers van Coldplay’s Chris Martin aan elkaar, om hem te dwingen op een nieuwe manier piano te spelen.
Eno gebruikt een arsenaal aan trucs om de artiesten te …ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Dansverhaal: Online platform voor muziek-, dans- en beweeginspiratie
Tijdens een dansverhaal worden bewegen op muziek, dans en verhalen met elkaar gecombineerd. Aan de hand van een prentenboek of prentenplaat worden verschillende soorten beweeg- en dansactiviteiten aangeboden. Op deze manier kunnen kinderen het …
Website (8)Leerkracht, Directie, … -
Numeridanse: Internationale videotheek voor dans
Sinds 2018 kan je op de website van Numeridanse terecht. Deze online gratis videotheek biedt je een waaier aan films waarin je verschillende dansstijlen kan ontdekken en als leerkracht inspiratie kan opdoen. Je kan er terecht voor films en clips …
WebsiteLeerkracht, Directie, … -
IK WIL MEER SALLY: Interactief dansdomein met dansinstructiefilmpjes, muziek en inspiratie
IK WIL MEER SALLY is het interactieve dansdomein van SALLY dansgezelschap Maastricht.
Met de projecten en opdrachten in dit menu kunnen echte dansfans, stoere doe-het-zelvers, enthousiaste ouders en betrokken leerkrachten zich helemaal onderdompelen …WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Kijk, ik dans!: Creatieve danslessen voor peuters en kleuters
Kijk, ik dans! deelt via dit YouTubekanaal video's met creatieve danslessen voor peuters en kleuters.
Website (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
De vijf posities van klassiek ballet
In dit filmpje van SKVR krijgen je leerlingen de vijf posities van klassiek ballet te zien. Zo kunnen ze oefenen en ze stap voor stap instuderen.
VideoLeerkracht -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld) vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Tijd voor maken: Maak eigen werk met en voor je eigen instrument
Erik Schrooten en Bert Appermont maakten deze website rond componeren.
Componeren doe je met Tijd voor maken niet achter een blad met muziekbalken maar het liefst met je eigen instrument in de aanslag. Al experimenterend ontstaat het nieuwe. …
WebsiteLeerkracht, Directie, …