-
School ♡ praktijkonderzoek: onderzoekservaringen en -resultaten delen
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema onderzoekende lerarenteams
We nemen je mee op weg naar praktijkonderzoek, uitgevoerd door leraren en leerlingenbegeleiders uit het basis- en secundair …
Artikel -
Een hobbelig parcours? Succesfactoren en hindernissen bij praktijkonderzoek in schoolontwikkeling
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema onderzoekende lerarenteams
In de BanaBa Schoolontwikkeling (Odisee) leren studenten hun praktijk te onderzoeken om vernieuwingsprocessen te …
Artikel -
Formatief evalueren in talenonderwijs: Ontwikkeling toolbox a.d.h.v. een participatief onderzoek
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema evaluatie / Binnenklasdifferentiatie
In deze sessie maken deelnemers op een actieve manier kennis met hoe een participatief actieonderzoek in het kader …
Artikel (3) -
Binnenklasdifferentiatie in goede en evaluatietijden
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema evaluatie / Binnenklasdifferentiatie in goede en evaluatietijden
Met deze sessie willen we samen met deelnemers een antwoord geven/zoeken op de …
Artikel -
Evolueer met jouw school door het evaluatiebeleid te evalueren
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Sleutel aan één aspect van het evaluatiebeleid en dat laat zich voelen in elk ander deel van het onderwijsbeleid. De ja-maar -en wat-als-reflexen …
Artikel -
Comparatief beoordelen: werkt dat of hoe werkt dat?
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema evaluatie / Comparatief beoordelen: werkt dat of hoe werkt dat?
Inzichten uit het vierjarig D-PAC project (Digitaal Platform voor het Assessment van …
Artikel -
Adviezen: mogen of moeten? Studie-oriëntering: kwaliteit en opvolging van het advies klassenraad
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema evaluatie / Adviezen: mogen of moeten? Studie-oriëntering: kwaliteit en opvolging van het advies van de klassenraad
Bij keuzes in de …
Artikel -
De rol van familiale achtergrond van leerlingen in zorgtrajecten op school
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema gelijke onderwijskansen
In Vlaanderen hebben leerlingen met een lage socio-economische status en/of migratieachtergrond doorgaans een verhoogde kans op …
Artikel -
Inzetten op kwalitatieve kleuterparticipatie: meer dan enkel het opvolgen van aanwezigheden
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Presentaties: Thema kleuters Inzetten op kwalitatieve kleuterparticipatie: meer dan enkel het opvolgen van aanwezighedenKleuterparticipatie omvat veel …
Artikel -
Ontwikkeling van wiskundige competenties bij kleuters
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema: kleuters / Ontwikkeling van kleuters / Ontwikkeling van wiskundige competenties bij kleuters
We stellen twee onderzoeksprojecten …
Artikel -
Presentatie over sam'enwerken rond vluchtelingen
Presentatie over sam'enwerken rond vluchtelingen. Sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema diversiteit, inclusie en anderstalige nieuwkomers / Van experimenteren naar samen beleid maken: samenwerken rond …
Artikel -
Flexibele leerwegen: mogelijkheden in het secundair onderwijs
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema Thema diversiteit, inclusie en anderstalige nieuwkomers / Samen in de klas.
Door flexibele leerwegen in te richten, proberen verschillende Vlaamse …
Artikel