-
Leerlingenevaluatie in het dko: Implementatieroutes
In dit leermiddel vind je de implementatieroutes van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Implementatieroute 1: evalueren in de klas
- Implementatieroute 2: evalueren vanuit een visie
- Implementatieroute 3: evaluatie bijsturen
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Samenvatting
In dit leermiddel vind je de samenvatting van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Aanleiding en probleemstelling
- Onderzoeks- en ontwerpambitie
- Methodologie
- Leerlingenevaluatie: de basisbegrippen en hun samenhang
- Leerlingenevaluatie in het …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Methodologie
In dit leermiddel vind je de methodologie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Inleiding
- Literatuurstudie over leerlingenevaluatie in het kunstonderwijs
- Cartografie van evaluatie-instrumenten in Vlaanderen
- Gesprekken met …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Aanbevelingen
In dit leermiddel vind je de aanbevelingen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Bewust evalueren
- De visie op leerlingenevaluatie intern communiceren en koppelen aan een strategisch en operationeel beleid
- De waarde en bedoeling van …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Literatuurstudie
In dit leermiddel vind je de literatuurstudie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Literatuurstudie: doel en opbouw
- Leerlingen evalueren in het deeltijds kunstonderwijs: wat verwacht de overheid?
- Wat is evalueren? Wat is …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Cartografie
In dit leermiddel vind je de cartografie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Wie zijn de evaluatoren?
- Wie zijn de geëvalueerden?
- Wanneer wordt er geëvalueerd?
- Wat is de inhoud van de evaluatie-instrumenten?
- Wat is de context …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Inleiding
In dit leermiddel vind je de inleiding van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst, waarin de context van het onderzoek wordt toegelicht, bestaande uit:
- de achtergrond van het onderzoek: evaluatie in evolutie;
- de inhoud van het onderzoek: het …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Beroepen: Woordenschat
Met deze memory oefen je de woordenschat rond het thema beroepen. Je hoort het woord als je op een kaartje klikt. Zoek een kaartje met dezelfde afbeelding.
Interactieve oefening (4)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Dieren: Woordenschat
Met deze memory oefen je de woordenschat rond het thema dieren. Je hoort het woord als je op een kaartje klikt. Zoek een kaartje met dezelfde afbeelding.
Interactieve oefening (4)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Taalbeschouwing en taaldenken: Eduscape
Via deze eduscape oefen je rond taalbeschouwing en taaldenken.
Volgende leerstof wordt ingeoefend:
- alfabetisch rangschikken;
- zinnen aanvullen met ontbrekende woorden;
- woorden verbinden met de juiste betekenis.
Je oefent de leerstof uit thema 1 van de …
Interactieve oefening (9)Leerkracht -
Professionaliseringstrajecten voor schoolleiders onderzocht: De invloed van organisatorische en didactische factoren en hun wisselwerking om concrete schoolontwikkeling te triggeren
Dat schoolleiders vandaag erg onder druk staan en er een grote verantwoordelijkheid op hun schouders rust is een open deur in trappen. Dit verdient naast het besef ook erkenning én investering in kwaliteitsvolle …
Artikel (5)Leerkracht -
Inspiratiebundel: Integrale toegankelijkheid van schoolgebouwen
In deze bundel wil AGIOn inspiratie geven om oude gedachten over oude en nieuwe schoolgebouwen te confronteren met nieuwe vormen.
ArtikelGOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, Ander