-
Leerling met specifieke noden laten participeren aan het aanbod in de klas
'Hoe kan ik ervoor zorgen dat de leerling met specifieke noden uit mijn stageklas binnen zijn mogelijkheden maximaal kan participeren aan het aanbod in de klas?'
"Hoe kan ik ervoor zorgen dat de leerling met specifieke noden uit mijn stageklas …
Artikel -
Hoe kunnen ééndoostaken bij kleuters met een neuromotorische beperking de fijne motoriek verbeteren?
Op vraag van een kleuterschool werden korte taken die de fijne motoriek van de type 4 kleuters verbeteren, ontwikkeld. Deze kleuters hebben allemaal een motorische beperking in een lichte tot zeer zware vorm.
Na een uitgebreide literatuurstudie, het …
Artikel (6) -
Samenwerking creëren tussen een kleuterklas en een woonzorgcentrum: Bachelorproef
Deze bachelorproef van Mara Vandebeek wordt door PXL Education gedeeld in het kader van een project waarbij we bachelorproeven van studenten lerarenopleiding vlotter beschikbaar willen maken voor leerkrachten in de praktijk. Alle …
Artikel -
Brain breaks in de CLIL-klas bij kleuters: Bachelorproef
De uitgroeistage van Dagmar vond plaats in Málaga te Spanje. Hij deed er stage in een tweetalige school waar CLIL wordt toegepast. Hier onderzocht hij hoe de betrokkenheid en het leerproces van de 5-jarige kleuters kan verbeteren dankzij …
Artikel -
Co-teaching hand in hand met inclusie
Hoe kan co-teaching een meerwaarde bieden om een inclusievere leeromgeving te creëren?
Juf Lien onderzocht het in een eerste kleuterklas en schreef het neer in haar bachelorproef.Deze bachelorproef van Lien Jehaes wordt door PXL Education …
Artikel -
Bewustwording van kansarmoede bij kleuters: Bachelorproef
Deze bachelorproef van Leen Bergmans wordt door PXL Education gedeeld in het kader van een project waarbij we bachelorproeven van studenten lerarenopleiding vlotter beschikbaar willen maken voor leerkrachten in de praktijk. Alle …
Artikel (4) -
Evolueer met jouw school door het evaluatiebeleid te evalueren
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Sleutel aan één aspect van het evaluatiebeleid en dat laat zich voelen in elk ander deel van het onderwijsbeleid. De ja-maar -en wat-als-reflexen …
Artikel -
Inzetten op kwalitatieve kleuterparticipatie: meer dan enkel het opvolgen van aanwezigheden
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Presentaties: Thema kleuters Inzetten op kwalitatieve kleuterparticipatie: meer dan enkel het opvolgen van aanwezighedenKleuterparticipatie omvat veel …
Artikel -
Kaatje Klank: Praktijkonderzoek naar het stimuleren van het klankbewustzijn in de tweede kleuter
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema kleuters / Ontwikkeling van kleuters / Kaatje Klank: een praktijkonderzoek naar het stimuleren van het klankbewustzijn in de tweede …
Artikel (4) -
Ontwikkeling van wiskundige competenties bij kleuters
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Thema: kleuters / Ontwikkeling van kleuters / Ontwikkeling van wiskundige competenties bij kleuters
We stellen twee onderzoeksprojecten …
Artikel -
Presentatie over ZILL
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Uit een exploratief onderzoek van Katholiek Onderwijs Vlaanderen rond één jaar implementatie van Zin in leren! Zin in leven! komen dertien factoren …
Artikel -
Op weg naar een betere samenwerking en afstemming van welzijn en onderwijs
Op weg naar een betere samenwerking en afstemming van welzijn en onderwijs ter ondersteuning van maatschappelijk kwetsbare gezinnen op school.
Presentatie van een sessie op de studiedag School-hartje-onderzoek van 14 februari 2019.
Een …
Artikel