-
Afsprakenblad
Afsprakenblad voor leerling met ASS waarbij alle werkpunten genoteerd staan en geevalueerd worden per dag.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, … -
Gedragskaart
Klas- en speelplaatsvolgkaart om een leerling zijn gedrag op te volgen.
Er is ook plaats voor zelfreflectie door het kind.
Met afbeeldingen van Sclera.
Downloadbaar lesmateriaal (11)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Gevoelsmeter
Een gevoelsmeter met de volgende onderverdelingen:
- fantastisch,
- goed,
- lekker in mijn vel,
- ok,
- eenzaam,
- ziek,
- boos.
Downloadbaar lesmateriaal (15)Leerkracht -
Gedragskaart
Bij probleemgedrag van een leerling kan deze gedragskaart helpen door concrete opvolging.
Leerlingen krijgen stempel bij goed gedrag. Ouders tekenen de gedragskaart iedere dag zodat zij het ook opvolgen. Gedragskaarten worden altijd aangeboden in …
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht -
Positieve gedachtenslinger
Tien vlaggetjes om op te hangen in de klas.
Elk vlaggetje bevat een positieve gedachte zoals:- van proberen kan je leren,
- alles is moeilijk voor het makkelijk wordt,
- je bent slimmer dan je denkt,
- ik mag fouten maken,
- ...
Downloadbaar lesmateriaal (22)Leerkracht -
Missiekaart
Een gedragskaart in combinatie met een beloningssysteem.
Downloadbaar lesmateriaal (32)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Uitgewerkte social scripts (deel 1)
Social scripts rond verschillende situaties:
- ik voel dat ik boos word;
- ik wil mee voetballen;
- ik ben klaar met mijn oefeningen;
- ik ben iets kwijt;
- hoe kan ik een vriend zijn;
- spelen op de speelplaats;
- er is ruzie;
- ...
Downloadbaar lesmateriaal (139)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Boosheidsladder
Met deze boosheidsladder kan je een leerling laten reflecteren over een situatie waarin hij heel boos was.
Waar stond de leerling op de ladder? Wat voelde hij? Wat deed hij? Hoe zou hij volgende keer rustiger kunnen worden?
Downloadbaar lesmateriaal (12)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner