-
Gedragsmeter
Deze gedragsmeter met wasknijpers helpt je om het ongewenst gedrag in te binden.
Beeld (10)Leerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Ingekleurde mandalatekening
Een voorbeeld van een ingekleurde mandala.
BeeldLeerkracht -
Zich voorstellen: Facebookprofiel
De leerlingen noteren info over zichzelf op een Facebookfiche:
- school en klas,
- geboorteplaats en -datum,
- woonplaats,
- hobby's,
- vrienden,
- ...
Beeld (34)Leerkracht -
Het M&M-spel: Kennismaking
Elke leerling neemt een M&M en beantwoordt de vraag die bij de gekozen kleur hoort.
Beeld (87)Leerkracht -
Stel jezelf voor met de handmethode
Leerlingen maken eerst een afdruk van hun hand. Daarna schrijven ze bij elke vinger een antwoord op de bijhorende vraag:
- Waar ben ik goed in? (duim)
- Wat wil ik bereiken? Wat is mijn doel? (wijsvinger)
- Waar heb ik een hekel aan? …
Beeld (43)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Beloningsladder
Een beloningssysteem waarbij de kinderen via de ladder omhoog klimmen. Hoe hoger ze komen, hoe groter de beloning wordt.
Beeld (37)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Uiltjes: Beloningssysteem
De kinderen kunnen pluimen verdienen. Op de uiltjes is er velcro geplakt. Daar kan je dan de pluimen opkleven. Als ze tien pluimen hebben verdiend, mogen ze een prijsje kiezen.
Beeld (5)Leerkracht -
Vos: Handpop
Een bekpop uit schuimrubber, valse vacht en bijgekleurd met natte oliepastel.
Maak je zo kostelijk en tijdrovend als je zelf wilt...
BeeldLeerkracht -
Leeuw: Handpop
Een bekpop uit schuimrubber, valse vacht en bijgekleurd met natte oliepastel. Maak je zo kostelijk en tijdrovend als je zelf wilt...
BeeldLeerkracht -
Armband: Knutselactiviteit
De leerlingen maken simpele vormen met fimo klei en rijgen deze op een elastiek, of kleine aantallen kralen worden met macramétechniek op de armband geregen.
BeeldLeerkracht