-
Woordpakket 8: Kruiswoordraadsel - Tijd voor Taal accent 2
Met dit kruiswoordraadsel oefen je de woorden uit woordpakket 8 van de methode Tijd voor Taal accent 2.
Je oefent de spelling van woorden met ei of ij.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Bloedgasanalyse: Terminologie
Je oefent de terminologie over de bloedgasanalyse.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Aardbewoners: Schilderij
In dit schilderij zijn er allerlei soorten aardbewoners samengebracht in een ongewone combinatie en abnormale grootte verhoudingsgewijs.
Beeld (8)Andere functie -
Nagels van dieren knippen
Een afbeelding om leerlingen te laten zien hoe ze nagels moeten knippen van dieren zoals een cavia, een hond, een kat of een konijn.
BeeldLeerkracht, Ander -
Buikademhaling: Illustratie
Illustratie over buikademhaling.
BeeldLeerkracht -
Nagels, hoeven, klauwen: Ontwikkeling bij mensen en dieren
Illustratie over de ontwikkeling van nagels, hoeven en klauwen bij mensen en dieren.
BeeldLeerkracht -
Elektriciteit: Herhalingsoefeningen
Met dit kruiswoordraadsel oefen je verschillende elementen/begrippen/leerstof van elektriciteit.
Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Meetkundige en goniometrische begrippen: Kruiswoordraadsel
In dit kruiswoordraadsel oefen je meetkundige en goniometrische begrippen.
Interactieve oefeningLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Woordpakket 17: Kruiswoordraadsel - Tijd voor Taal accent 3
Met dit kruiswoordraadsel oefen je de woorden uit woordpakket 17 van de methode Tijd voor Taal accent 3.
Je oefent rond de verenkelings- en verdubbelingsregel.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Communicatiemodel: Kruiswoordraadsel
Deze oefening kan gebruikt worden als herhalingsoefening bij het communicatiemodel.
Je lost het kruiswoordraadsel op, zo oefen je op de verschillende begrippen.
Interactieve oefening (9)Leerkracht -
Delen en begrippen van het skelet: Kruiswoordraadsel - BIOgenie 4
Kruiswoordraadsel over de twee grote delen van het skelet en de delen van het axiaal skelet. Ook de aandoeningen rachitis, osteoporose, O-benen en hernia komen aan bod.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Stel jezelf voor met de handmethode
Leerlingen maken eerst een afdruk van hun hand. Daarna schrijven ze bij elke vinger een antwoord op de bijhorende vraag:
- Waar ben ik goed in? (duim)
- Wat wil ik bereiken? Wat is mijn doel? (wijsvinger)
- Waar heb ik een hekel aan? …
Beeld (43)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner