-
Beloningsladder
Wie kan zich aan de afspraak houden en gaat omhoog op de beloningsladder? Wie heeft het wat moeilijk en zakt er een plaatsje?
Wie in de top van de ladder geraakt, krijgt op het einde van de dag een extra beloningspunt. Maar wie onderaan …
Beeld (56)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Deelballon: Hulpmiddel bij cijferend delen
Welke stappen moet je nu ook alweer uitvoeren bij een staartdeling? En in welke volgorde?
Dit ballonmannetje vormt een geheugensteuntje hierbij.Eerst moeten ze delen (de ogen), daarna moeten ze de uitkomst terug vermenigvuldigen (de neus), ze …
Beeld (26)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Omgaan met boosheid: Tips
Vijf mogelijke tips die kinderen en jongeren kunnen helpen om hun boosheid te kanaliseren.
Boosheid is een emotie is die er mag zijn. Het wordt pas een probleem als de emotie te intens is, te vaak voorkomt, te lang duurt, tot agressie lijdt of als de …
Beeld (12)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Hoeveelheden voorgesteld met MAB-materiaal
Afbeeldingen van MAB-materiaal om te gebruiken aan bord of in werkblaadjes:
- eenheden,
- tientallen,
- honderdtallen,
- duizendtal.
Beeld (13)Leerkracht -
Een probleem aanpakken: Stappenplan
Een visuele voorstelling van de stappen om een probleem aan te pakken: wat, hoe, doe (noteer), controleer.
Beeld (10)Leerkracht -
Kloklezen: Onthoudblad
Kinderen die moeite hebben met kloklezen, kunnen dit blad gebruiken om te 'spieken' waarvoor alles staat en hoe alles wordt uitgesproken.
Beeld (5)Leerkracht -
Waarom lezen we ...: Tegeltjeswijsheid
Een tegel met een citaat van Nelson Mandela.
Beeld (4)Leerkracht -
Kloklezen tot op vijf minuten nauwkeurig
Overzicht voor het kloklezen tot op vijf minuten.
Er zijn drie verschillende versies.Beeld (10)Leerkracht