-
Daniel LaBelle: De manieren waarop (2)
Dit filmpje is een leuke afwisseling als je met je leerlingen werkt rond lichaamstaal en de manier waarop we deze beïnvloeden met onze emoties binnen woordkunst-drama. Ze maken je leerlingen op een ludieke manier bewust van het feit dat je …
VideoLeerkracht -
Daniel LaBelle: Emoties uitvergroten (1)
Dit filmpje is een leuke afwisseling als je met je leerlingen werkt rond het uitvergroten van emoties binnen woordkunst-drama. Als je bijvoorbeeld werkt rond deze leermiddelen: Opwarmingsoefeningen : Mimiek doorgeven, uitbeelden en …
VideoLeerkracht -
Slapstick & Comedy: Workshop
In de workshop Slapstick & Comedy gaan we sterren als Charlie Chaplin, Laurel & Hardy en Mister Bean achterna. We creëren rare typetjes, trekken gekke bekken, pakken uit met rare …
tot
Nascholing of activiteit -
De elektronische identiteitskaart: Lees-en spreekvaardigheid
Aan de hand van deze tekst oefen je de lees- en spreekvaardigheid van je cursisten. De tekst De elektronische identiteitskaart leent zich tot een les expressief lezen a.h.v. een grappige tekst. Evalueren gebeurt op basis van uitspraak, vlotheid …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Andere functie -
Krijg toegang tot opgenomen dans- en toneelvoorstellingen van Vlaamse gezelschappen
Geef je les over dans, theater, of andere podiumkunsten? Haal inspiratie uit de 100 dans- en toneelvoorstellingen die je kan bekijken op Het Archief voor Onderwijs. Diverse cultuurhuizen en gezelschappen uit Vlaanderen maakten opnames van hun …
Artikel -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Samenwerken en samen maken
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: samenwerken en samen maken vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal