-
Future Teacher 3.0: Wat is differentiatie?
In deze e-module komen volgende onderdelen aanbod:
- differentiatie op vier sporen;
- waarom differentiëren;
- mythes;
- verschillende ondersteuningsbehoeften.
Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Flipping the classroom didactisch
In deze online module voor leerkrachten rond flipping the classroom leer je:
- de verschillende scenario's,
- voorbeelden van flipping the classroom,
- didactiek,
- mogelijke valkuilen.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, TPACK en student response systemen
In deze videoles maak je kennis met verschillende modellen:
- SECI;
- Dunning-Kruger;
- Tpack;
We onderzoeken samen:
- het test-effect;
- Wat werkt?
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, haal meer uit een online quiz
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. In deze korte videoles krijg je tips om meer uit je online quiz te halen.
Interactieve oefening -
Vluchtelingen: Interactief pad
Deze vluchtelingentest is een interactief project over de vluchtelingenproblematiek. Het interactief pad wil je iets laten beleven van wat een vluchteling meemaakt. Leer onderweg over lastige keuzes die gemaakt moeten worden, grenscontroles en …
Interactieve oefening (9)Leerkracht, Ander -
Future Teacher 3.0: Wat is flipping the classroom?
Een van de belangrijkste voordelen van flipped learning is het vrijmaken van contacttijd voor een breder scala aan activiteiten, zoals debatten, samenwerking, enz. Een van de kritiekpunten van flipped learning is echter dat het flipped-element vaak …
Interactieve oefening -
De wachtwoordkraaktest
123456, querty, football, iloveyou, deze staan in de top 10 van meest gebruikte wachtwoorden. Een ramp, want een hacker heeft ze binnen 3 seconden gekraakt! En daarmee toegang tot persoonlijke (bank)gegevens… Hoe eenvoudig is jouw …
Interactieve oefening (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Future Teacher 3.0: Tools bij differentiatie
In deze e-module leer je welke soorten tools je kan inzetten bij differentiatie:
- studentrespons,
- digitale oefeningen,
- samenwerken,
- video,
- varia.
Interactieve oefening (3) -
Voor wie (bijna) alles wil weten over Xerte
Je weet hoe je met Xerte interactieve online modules maakt. In deze module bekijken we nog enkele van de overgebleven paginasoorten. Daarnaast leer je hier hoe je de vorderingen van gebruikers kunt volgen.
Als de module klaar is, wil je …
Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van schrijven, hulpmiddelen en lesgeven
In deze journey bekijken we hoe onderwijsmethoden de schrijfvaardigheden kunnen ontwikkelen en ondersteunen.
We onderzoeken ook hoe verschillende hulpmiddelen en technologieën studenten in verschillende fase van het ontwikkelen van …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Flipping the classroom maken
Video's kunnen verrijkt worden met interactiviteit zoals extra uitleg, afbeeldingen, tabellen, invuloefeningen en meerkeuzevragen. Je kunt het gegeven antwoord laten bepalen welk deel van de video je wil laten zien.
Je kunt eigen of al bestaande …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, het canvas
Het belangrijkste verschil tussen fotobewerking en videobewerking, is dat we het concept van het doek (canvas) beter moeten begrijpen. Bij video omvat die ook de tijd!
In deze videolessen leer je meer over het canvas.
Interactieve oefening