-
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal -
Versie 1 Circuit rouge - Quartier français 1
Ingesproken versie 1 Circuit Rouge om te gebruiken wanneer de leerlingen nog niet ingelogd zijn op knooppunt.net.
AudioLeerkracht -
Fysiek-digitale geodriehoek voor i3LEARNHUB
Deze geodriehoek laat je toe in combinatie met de i3LEARNHUB-software het beste van de digitale en traditionele instructie te combineren.
- Plaats de driehoek op het i3BOARD en de i3LEARNHUB-software herkent hem meteen.
- Maak gebruik van de digitale …
Fysiek materiaalAndere functie -
Terug naar school: Hoorspel over invoering van de schoolplicht
Dit is een fragment uit het luisterspel Terug naar school, dat het verhaal van Marcel vertelt.
In het jaar 1924 zal er veel veranderen voor Marcel, zoon van een streekboer. Nadat er steeds strengere controles komen op schoolverzuim, wordt ook Marcel …
Audio (15)Leerkracht -
Tandenpoetsen met het Ben de Bever-lied
Het lied informeert kinderen op een speelse manier over een goede mondhygiëne. En het maakt tandenpoetsen gewoon veel leuker. Ouders kunnen het gebruiken om hun kinderen te motiveren.
Het lied duurt twee minuten, precies de tijd die ze …
Audio (6) -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Hebben dieren gevoelens en een persoonlijkheid?
Worden zwanen verliefd? Kan een koolmees arrogant zijn? Hoe slim zijn goudvissen echt? En kan een hond rouwen om zijn overleden baasje? Rudi D’Hooge, professor biologische psychologie aan de KU Leuven, legt in deze podcast uit waarom …
Audio -
Stoomstroopfabriek: Luistertoets
Dit fragment is een voorgelezen artikel uit ID. Het bijhorende werkblad vind je bij 'ontdek ook' hier onder.
Audio (8)Directie -
Een vreemde Viking: Luisterverhaal
Dit is een fragment uit het luisterspel Een vreemde Viking.
Loki, één van de vele goden van de Vikingen, is het beu dat de mensen telkens dezelfde godenverhalen vertellen. Hij wil eens een verhaal over een mens laten horen. Daarvoor …
Audio (9)Leerkracht -
Snoep of uw leven: Luisterverhaal
Dit is een fragment uit het luisterspel Snoep of uw leven, dat het verhaal vertelt van Jack, Edana en Sam.
Jack mag niet binnen in de hemel, maar hij is ook niet welkom in de hel. Om toch de hemel in te kunnen komen, moet hij zijn ziel gaan halen in …
Audio (16)Leerkracht