-
Minecraft: De ontwerper
Door het slepen van de codeerblokken navigeer je Alex of Steve door de gesimuleerde wereld van Minecraft. Als je succesvol bent, kun je aan het einde van dit Hour of Code zelfs wezens spawnen en ze laten doen wat je maar wil.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De avonturier: Minecraft
Als je het leuk vindt om te bouwen in Minecraft, ben je hier aan het juiste adres. Je gaat op avontuur in grotten om te zien wat er te vinden is. Je leert lussen gebruiken om alle basismaterialen in de nieuwe wereld te kunnen plaatsen.
Je maakt je …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De aquatische reis: Minecraft
Welkom, avonturier! Om de aquatische reis te voltooien, moet je een reeks puzzels oplossen met behulp van code. Wie weet wat je tegenkomt langs deze mysterieuze waterwegen?
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De heldenreis: Minecraft
Om deze Hour of Code-uitdaging te voltooien, moet je code schrijven om de agent te programmeren. Ruim de obstakels op je pad op, zodat je de items kunt ophalen die je nodig hebt voor je reis.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Disney Infinity Play Lab: Leer programmeren
Met Blockly laat je Hiro, Baymax, Rapunzel en de prinsessen van Frozen bewegen, verdwijnen, geluiden maken, punten scoren of zelfs ijs en glitters strooien. Je kan ook een eigen verhaal of spelletje maken in Disney Infinity Lab.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
AI voor Oceanen: Kennismaking met artificiële intelligentie
Classificeer eerst objecten als "vis" of "geen vis" om AI te trainen en zo afval uit de oceaan te verwijderen. Daarna train je de basis dataset zodat die ook andere zeedieren herkent. Tenslotte pas je eigen labels toe op afbeeldingen van …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Braille: Webquest
Via deze webquest kom je meer te weten over het brailleschrift. Je bekijkt enkele filmpjes en je probeert een boodschap in braille te vertalen. Maak ook zelf een boodschap in brailleschrift. Ten slotte maak je een affiche over het brailleschrift.
Interactieve oefeningStudent (niet lerarenopleiding) -
De vleermuis: Webquest
In deze BookWidget kom je meer te weten over vleermuizen. Je ontdekt welke lichaamsdelen een vleermuis heeft en hoe je een gewonde vleermuis moet verzorgen.
Dit gebeurt aan de hand van de volgende opdrachten:
- filmpje met informatie bekijken; …
Interactieve oefening (3)Student (niet lerarenopleiding) -
Dieren van de nacht: Webquest
Deze webquest gaat over de vleermuis, de egel en de uil en bestaat uit een:
- puzzel en quiz over de uil;
- invuloefening rond de egel;
- informatief materiaal over nachtdieren.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de …
Interactieve oefeningStudent (niet lerarenopleiding) -
Programmeer jouw dansfeest: Hour of code
Programmeer je eigen dansfeestje met dieren. In deze Hour of Code-activiteit van Code.org gebruik je blokken code om verschillende dansers te kiezen en hun dansbewegingen en reacties op de muziek te programmeren. Je doorloopt …
Interactieve oefening (5)Organisatie, firma, vzw -
Computational thinking: Online workshop
Deze online workshop is ontwikkeld voor leerkrachten. Computational thinking maakt onderdeel uit van de eenentwintigste eeuwse vaardigheden. Kennisnet introduceert je in de workshop met de wereld van logisch nadenken en programmeren. Ze …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Kerst: Webquest
De kinderen helpen de kerstman. Om te bewijzen dan zij een goede helper zijn voor de kerstman, lossen ze eerst een aantal opdrachten op.
Interactieve oefening (15)Andere functie