-
Eendoostaak: Praktijkvoorbeeld
Een voorbeeld van een eenvoudig systeem en een gemakkelijk op te bergen eendoostaak voor kleuters type 2 (met autisme).
Beeld (8)Leerkracht -
Beloningsladder
Wie kan zich aan de afspraak houden en gaat omhoog op de beloningsladder? Wie heeft het wat moeilijk en zakt er een plaatsje?
Wie in de top van de ladder geraakt, krijgt op het einde van de dag een extra beloningspunt. Maar wie onderaan …
Beeld (56)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Vier twee solo: Coöperatieve werkvorm
Een instructievideo voor de coöperatieve werkvorm Vier-twee-solo.
Video (16)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Coöperatief leren: Zeven sleutels
Om coöperatieve leerstrategieën succesvol in een klas te implementeren zijn er zeven sleutels nodig:
- didactische structuren,
- teams,
- klassenmanagement,
- klasbouwers,
- teambouwers,
- sociale vaardigheden,
- basisprincipes GIPS. …
Video (8)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Wie ben ik: Mindmapping
Een oefening waarbij leerlingen leren om een mindmap te maken.
De leerlingen maken eerst een lookalike van zichzelf. Van hieruit vertrekken een zestal takken. Op deze takken komen onderwerpen die de leerlingen leuk vinden, zoals eten, …
Beeld (47)Andere functie