-
Zelf een museum vullen: Lesidee
Op deze beelden zie je hoe leerlingen aan de slag gaan om een eigen museum te vullen met kunstwerken.
Inleiding
- Je start met een vraaggesprek. Wat zie je leerlingen? Ze geven aan dat ze een lege witte ruimte zien. Van daaruit kan je dan …
Beeld (8)Leerkracht -
The Bézier Game: Oefenen met de pen-tool
Internetspelletje waarmee je de beruchte pen-tool van Adobe en de beroemde Bézier-curven kunt oefenen. De Bézier-curve is een parametrische curve die wordt gebruikt in computergraphics en programma's zoals Adobe Photoshop en …
Interactieve oefeningICT-coördinator, Systeembeheerder -
Een kartonnen kerststad maken: Lesidee
Hebben jullie ook zoveel kartonnen dozen over op school? Dan kan je die zeker gebruiken voor het maken van deze gezellige kersthuisjes.
Beeld (4)Leerkracht -
Kaftpapier bij project Ezelsoor: Lesidee
Met dit lesidee kan je aan de slag in het kader van de Boekenkaftdag van Ezelsoor. Je leerlingen vullen het papier met allerlei soorten vliegertjes.
Dit lesidee werd aangebracht door de Academie Beeldende en Audiovisuele Kunsten van …
BeeldLeerkracht -
Play a Kandinsky: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je experimenteren met muziek aan de hand van kleuren en vormen binnen de werken van Kandinsky. Hoe zou het zijn als je, net als Kandinsky bij elke kleur of vorm een geluid of muziekfragment zou horen?
De …
Interactieve oefening (12)Leerkracht -
What Came first?: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening moet je telkens kiezen tussen twee elementen (een persoon, een ontdekking, een mijlpaal in de kunstwereld, een gebouw, een kunstwerk ... ) om zo te bepalen welk van de twee elementen het oudste is of al het …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Brandpuntsafstand: Oefenset
Aan de hand van deze flashcards, worden volgende zaken ingeoefend:
- verschillende afstanden;
- in cijfers;
- in foto's;
- wat is beeldhoek;
- wat is sensor;
- telelens;
- breedhoeklens;
- gemiddelde brandpuntafstand.
Interactieve oefeningLeerkracht