-
Inclusief leren: Presentatie webinar
In de meeste organisaties verwachten mensen dat het ondersteuningsteam verantwoordelijk is voor studenten met een beperking die toegang hebben tot het curriculum. We gaan even na wie er verantwoordelijk kan zijn.
…Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, hoe kies je digitale hulpmiddelen?
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit bij online leren. In deze videoles behandelen we de vraag 'Hoe kies je digitale hulpmiddelen'?
Interactieve oefening -
Voor wie (bijna) alles wil weten over Xerte
Je weet hoe je met Xerte interactieve online modules maakt. In deze module bekijken we nog enkele van de overgebleven paginasoorten. Daarnaast leer je hier hoe je de vorderingen van gebruikers kunt volgen.
Als de module klaar is, wil je …
Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, TPACK en student response systemen
In deze videoles maak je kennis met verschillende modellen:
- SECI;
- Dunning-Kruger;
- Tpack;
We onderzoeken samen:
- het test-effect;
- Wat werkt?
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, haal meer uit een online quiz
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. In deze korte videoles krijg je tips om meer uit je online quiz te halen.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Flipping the classroom maken
Video's kunnen verrijkt worden met interactiviteit zoals extra uitleg, afbeeldingen, tabellen, invuloefeningen en meerkeuzevragen. Je kunt het gegeven antwoord laten bepalen welk deel van de video je wil laten zien.
Je kunt eigen of al bestaande …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Flipping the classroom didactisch
In deze online module voor leerkrachten rond flipping the classroom leer je:
- de verschillende scenario's,
- voorbeelden van flipping the classroom,
- didactiek,
- mogelijke valkuilen.
Interactieve oefening -
Het didactisch relatiemodel: Kwaliteit online leren
Het Didactisch Relatiemodel is een Noors instrument. Het laat zien hoe de verschillende aspecten van het onderwijs samenhangen en elkaar beïnvloeden. Het model kan een goed uitgangspunt en instrument zijn voor de planning van …
Interactieve oefening -
Samenwerken bij online leren: Presentatie webinar
Deze presentatie werd gebruikt voor onze webinar Samenwerken bij online leren.
In deze presentatie vind je een korte samenvatting van de modules:
- Future Teacher 3.0 : Het community of inquiry framework
- Future Teacher 3.0 : Tools voor …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, de mogelijkheden
Blogs, podcasts en video's creëren nieuwe mogelijkheden voor beoordelingen. Het kan studenten ook helpen om te oefenen en zich voor te bereiden op de beoordeling. Alistair illustreert vanuit zijn eigen ervaringen als docent hoe je dit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, techniek
In dit leerpad krijg je enkele voorbeelden en belangrijke tips over het ontwerpen van goede meerkeuzevragen.
Geoff Rebbeck geeft inzicht in het gebruik van e-portfolio's en daagt ons uit om studenten te prikkelen tot zelfsturend …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, een stapje hoger
Je kan microlessen op verschillende manieren inzetten in je klas.
Het leerpad gaat in op de verschillende manieren om de complexiteit en de functie van onze microlessen te verhogen zodat we het volledige potentieel benutten.
Interactieve oefening