-
Bareka: Online rekentoetsen
Aan de hand van korte toetsmomenten kan je de rekenvaardigheden van je leerlingen in kaart brengen.
App of softwareNieuwLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
VEX IQ competition
's Werelds grootste en snelst groeiende academische roboticawedstrijden
VEX wedstrijden brengen STEM-vaardigheden tot leven
Alle leerlingen zijn van nature wetenschappers en ingenieurs. Ze houden van vragen stellen, knutselen, experimenteren en …Aankondiging -
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Kennismaking met Storyline 360: Ontwerp e-learningcursussen
In deze korte overzichtsvideo ontdek je de bouwstenen van Storyline 360, statussen, lagen, triggers, dia's en scènes. Hoe je in de gebruikersinterface navigeert. Hoe de interactieve elementen van de Content Library 360 werken.
De …
VideoNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Wizenoze: Verzameling educatieve internetbronnen
Op Wizenoze vind je educatieve internetbronnen (teksten, video's) gerangschikt per onderwerp.
WebsiteNieuwAndere functie -
Audiovisueel lesmateriaal verkiezingen 2024
Op deze pagina verzamelen we een pak audiovisueel lesmateriaal van Het Archief voor Onderwijs waarmee je jouw klassen wegwijs maakt doorheen het feest van de democratie. Ze wordt in aanloop naar de verkiezingen regelmatig bijgewerkt.
Wij schuiven …
ArtikelNieuw -
VEXcode VR: Unieke vormen overtrekken
Met behulp van de VR robot gaan leerlingen tijdens deze activiteit unieke vormen overtrekken. Leerlingen leren daarbij geometrische vormen herkennen. Ze beginnen met het overtrekken van de omtrek, berekenen vervolgens de omtrek en tenslotte …
Downloadbaar lesmateriaalNieuw -
Generatieve AI veilig en verantwoord inzetten: Toolkit voor in de klas
Deze door Microsoft ontwikkelde toolkit is ontworpen voor leerkrachten die lesgeven aan leerlingen van 13 tot 15 jaar. Het heeft tot doel generatieve AI op een toegankelijke manier te introduceren en bewustzijn bij jongeren op te bouwen door de …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, Ander -
QRwoordGameS: Oefeningen maken uit Google Sheets
Via deze site maak je eenvoudig zelf vijf verschillende oefeningen uit een Google Sheets
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
360°-tour maken met Xerte: Stappenplan
Met Xerte kan je interactieve 360°-tours creëren. Een 360°-afbeelding vormt de basis van de tour. Daaraan kan je andere 360°-afbeelding koppelen, zodat gebruikers zich als het ware voortbewegen in de locatie.
Elke 360°-afbeelding …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Weekdieren: Audiovisueel lesmateriaal
In deze collectie vind je beeld- en geluidsfragmenten over weekdieren, samen met meer context en concrete lestips.
Tot de stam van de weekdieren behoren de tweekleppigen, slakken en koppotigen. Volgende dieren komen aan bod: landslakken, zeeslakken, …
VideoNieuw -
Neteldieren en sponzen: Audiovisueel lesmateriaal
In deze collectie vind je beeld- en geluidsfragmenten over neteldieren en sponzen, samen met meer context en concrete lestips.
Neteldieren (koralen, anemonen en kwallen) en sponzen zijn stammen van primitieve dieren. Anemonen en koralen behoren tot …
VideoNieuw