-
Stress bij leerlingen: Tips
Als leerkracht kan je je leerlingen helpen ontdekken wat hen in stressmodus drijft, wat hun draagkracht is en hoe ze hun stresspieken kunnen afvlakken.
Stress laat zich in heel wat gevallen wel temmen, als je én mildheid aan de dag legt …
Downloadbaar lesmateriaal -
Opsomming van leermiddelenwebsites
In het kader van het DigCompEdu-model, domein digitale bronnen, is deze opsomming een hulpmiddel om onderstaande doelstellingen te bereiken.
- Je kan snel digitale leermiddelen vinden die passen bij je leerdoel en je doelgroep.
- Je kan digitale …Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht, ICT-coördinator -
Wijze lessen, twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek: Mindmap met didactische tips
Mindmap met didactische tips op basis van het boek Wijze lessen: twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek (Surma, T., Vanhoyweghen, e.a. - 2019). De mindmap voorziet bij elk van de twaalf bouwstenen info, tips en digitale tools om …
Downloadbaar lesmateriaal (15)Leerkracht, ICT-coördinator -
Kinderliedjes met boomwhackers: Partituren
Deze zelfgemaakte partituren zijn van verschillende kinderliedjes om te spelen op de boomwhackers.
Deze partituren zijn ontdaan van notenbalken en sleutels en dergelijke, enkel de nootlengte is nog een beetje zichtbaar.Downloadbaar lesmateriaal (11)Leerkracht -
Hoe kan een academie de kwaliteit van het evaluatieproces bewaken?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de achttiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe kan een academie een eigen visie op evalueren ontwikkelen?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de zeventiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe kan je feedback en evaluatie van leerplandoelen doseren?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de zestiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe hou je evalueren haalbaar?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de vijftiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Waarom is het zinvol dat leerlingen zichzelf leren evalueren?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de veertiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe concreet moet feedback zijn?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de dertiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe zorg je ervoor dat leerlingen ook iets doen met de feedback?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de twaalfde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe kan feedback leerbevorderend zijn?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de elfde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, …